וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: ביקורת על הנסיגה מבצרה

17.12.2007 / 8:52

לאחר שהושלם מהלך משיכת הכוחות מהעיר העירקית, מבקרת העיתונות במדינה את המהלך: "זה לא ניצחון, לא עבורנו ולא עבור העירקים"

השלטונות העירקיים נטלו באופן רשמי את השליטה בעיר בצרה מהכוחות הבריטיים, מהלך שסולל את הדרך להפחתה משמעותית של כ-5,000 חיילים בריטיים בכח השוהה במדינה. "העברת השליטה פירושה ניצחון עבור עירק והבסת אויביה", אמר היועץ לביטחון לאומי מואפאק אל-רובעי בטקס העברת השליטה. הוא הוסיף, כי "ההישג הזה הוא אחד ההישגים המרכזיים של ממשלת האחדות. הוא הושג לאחר קורבנות רבים ותמיכה ישירה של בנינו וכל העירקים. האתגר הגדול שלנו הוא לשמור על הביטחון בבצרה".

בצרה, המחוז התשיעי מבין 18 המחוזות בעירק, הוא המחוז הרביעי אותו החזירה בריטניה לשליטה עירקית מאז פלישת כוחות הקואליציה בהנהגת ארצות הברית ב-2003. שר החוץ הבריטי דיוויד מיליבנד הריע למהלך, וציין כי מדובר ב"צעד אדיר קדימה". לדבריו, "זו עדות לכוח הגובר של כוחות הביטחון העירקיים ולמוכנות העירקית לצעוד קדימה ולקחת אחריות... אני רוצה שהעירקים ידעו שבריטניה תישאר חברה מסורה".

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה, כי העיתונות בבריטניה האירה את המהלך באור שלילי. הגארדיאן ציין במאמר המערכת שלו, כי "הכוחות הבריטים ביימו נסיגה, אך קשה לקבוע אם כל מה שעשו הוא לא פשוט לחלץ עצמם מביצה שבטית שהם לא מבינים לחלוטין". ב"טיימס" הלונדוני נכתב, כי הביטחון אכן השתפר באופן ניכר בבצרה וההשקעה מתחילה לשאת פירות, אך זהו שלום שביר, "ועל אף המחוות הזוהרות בטקס העברת הסמכות, המציאות היא שאף בריטי, בין אם כחלק מהצבא או אזרח, אינו רצוי בעיר".

ה"אינדיפנדנט" אף החמיר וכתב, כי "זהו לא ניצחון, בטח שלא עבור בריטניה, אך גם לא עבור העירקים... אך ברור שהאשליה של סדר היא לטובת שני הצדדים". ה"דיילי מייל" ציין אף הוא, כי "המהלך של עזיבת בצרה היה נכון, אל אל לנו להתייחס למשיכת הכוחות הזו כאל משהו שהוא יותר מנסיגה כפויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully