וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק האנטנות: תביעה ייצוגית ע"ס מיליארד שקל

הילה רז

17.12.2007 / 7:48

התביעה תובעת מחברות הסלולר לשלם 1,000 ש"ח פיצוי לקרן מיוחדת עבור מיליון הנפגעים מהצבת אנטנות באופן בלתי-חוקי

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך מיליארד שקל הוגשה אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד החברות פרטנר, פלאפון וסלקום בגין הצבת אנטנות סלולריות באופן בלתי חוקי.

התובעים, המיוצגת על ידי עו"ד מיכאל בך, מבקשת לחייב את חברות הסלולר לפצות את הציבור בסכום של מיליארד שקל. זאת לפי חישוב פיצוי של 1,000 שקל למיליון הנפגעים מהצבת האנטנות שהוקמו באופן בלתי חוקי.

התובעים מבקשים כי סכום הפיצויים יופקד בקרן מיוחדת שתוקם ותנוהל על ידי מומחים לאיכות הסביבה ולתקשורת. לטענת התובעים, "אין דבר מוצדק יותר משמימון פעולות אלה יבוצע על ידי החברות הסלולריות, שהן המרוויחות מפריסתן של האנטנות".

הקרן תתמקד בהעברת מיקום של אנטנות סלולריות ברחבי המדינה, ובמסגרתה יוקם גוף פיקוח ארצי, בלתי תלוי, שייאתר מתקני שידור סלולריים. הקרן תעסוק גם בפיקוח שוטף על כמות הקרינה הנפלטת מהמתקנים הסלולריים.

בבקשתם כותבים התובעים כי חברת סלקום הנחתה עובד המועסק כמתקין אנטנות בשכונות מגורים שלא להגיע בלבוש או ברכב מזהה, להסוות את הציוד ולהימנע מיצירת קשר עם התושבים. לטענתם, הצבת אנטנות מוסתרות בעמודי פרסום, דודי שמש או עציצים נהפכה לתופעה שכיחה שממדיה מדאיגים.

מהבקשה עולה כי על פי נתוני המשרד להגנת הסביבה, כרבע עד שליש מכלל האנטנות הסלולריות מוסתרות מעיני הציבור, ומותקנות מבלי לתת הזדמנות לציבור הנפגע להתנגד.

עדיין לא הוגש כתב תשובה על ידי החברות הסלולריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully