וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצירות מהימין טוענות: סוהרים התעללו בנו

יהושע בריינר

17.12.2007 / 4:05

מתנחלות שנעצרו במהלך פינוי מאחזים לא חוקיים, טוענות שהושפלו, הופשטו והוכו ע"י סוהרים. שב"ס: הטענות פוגעות ומטעות

האם שירות בתי הסוהר מתעלל בעצירות? פעילות ימין שנעצרו במהלך פינוי מאחזים בלתי חוקיים בשומרון טוענות כי הוכו, הושפלו והופשטו על ידי סוהרים ואנשי סגל בבית הסוהר נווה תרצה.

לטענת המתנחלות, זה מספר שבועות שהן מופשטות לשם חיפוש בניגוד לחוק, סוהרות בית הכלא מקללות אותן, וחלקן אף חוו אלימות פיזית מצדן. כמו כן טוענות הבנות, כי הן נכבלו באזיקים לעיתים קרובות על אף היות חלקן קטינות, וכי מחלקן נשללו ארוחות. בעקבות הדברים שוקלים פרקליטיהן של העצורות להגיש תביעה אישיות כנגד מנהלת בית הסוהר וכן כנגד סוהרים במקום.

הבנות נכלאו ב"נווה תרצה" לאחר שסרבו להזדהות בפני השוטרים בעת הפינוי. "הכניסו אותי לכלא עם עוד בחורה בגירה", סיפרה לוואלה! חדשות ש', קטינה שנעצרה בעת פינוי מאחז "שבות עמי" לפני כשבועיים והשתחררה. "לקחו אותי לבדיקה והורו לי להתפשט, אך סרבתי. הסוהרות קראו למפקד המשמרת, שאמר שכדאי לי לעשות מה שאומרים לי, ולא הם יעשו לי מה שבא להם. לא ידעתי שזה בניגוד לחוק. בסופו של דבר הסכמתי להוריד רק חלק מהבגדים. זו הרגשה משפילה ומבזה שקשה לי לתאר. פשוט רשעות".

"העצירה מגנה את מדינת ישראל"

עוד טענו המתנחלות, כי הן נאזקו באזיקים בעת הובלתן לבית המשפט, על אף שהחוק אוסר איזוק קטינים. צביה שריאל, עצירה בגירה שעדיין עצורה, טוענת כי במהלך מעצרה היא עברה השפלות רבות, ואף הופעלה נגדה אלימות פיזית מצד אנשי הצוות. לדבריה, לאחר שהעירה למפקד המשמרת כי על פי חוק אין לאזוק קטינים, הוא דחף אותה בכח ובעט בה. כמו כן היא טוענת שאינה מקבלת ארוחות, אלא אם היא דורשת זאת.

שריאל פנתה בעזרת עורך דינה עדי קידר מעמותת "חננו", המסייעת לעצירי ימין, למנהלת בית הסוהר על מנת שהארועים ייפסקו. "נדהמתי לשמוע שזהו היחס שנוהג בית הסוהר כלפי פעילות ימין", כתב קידר. "אני כותב מכתב זה על מנת לעשות סוף להתנכלות ולהביא לסיום הפרות החוק מצד הסוהרות ואנשי הסגל כלפי הבנות, שכל חטאן שהשתתפו בהפגנה. במידה ועוולות אלה יימשכו, נשקול לתבוע באופן אישי גם אותך".

בשירות בתי הסוהר דוחים את ההאשמות הקשות. דובר השב"ס מסר בתגובה כי "המדובר בשתי עצורות עד תום ההלכים, אחת בגירה ואחת קטינה. האחת אינה מתקשרת עם הסובבים אותה והשנייה מגנה כל העת את מדינת ישראל וגופיה. סגל בית הסוהר נווה תרצה עושה רבות על מנת להבטיח את שלומן וביטחונן של העצורות. כל ניסיון לטעון ביחס לא הולם מצד הסגל פוגע, אינו ראוי ואף מטעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully