וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביטחון ישראל צריך להיות אינטרס פלסטיני"

ספי קרופסקי וניר יהב

16.12.2007 / 22:00

שרת החוץ אמרה עם צאתה מפגישה עם יו"ר הרשות אבו מאזן בפריז, כי הדבר נכון באותה מידה שהכלכלה הפלסטינית היא אינטרס ישראלי

"המשוואה שצריכה ללוות אותנו היא שהכלכלה הפלסטינית והדרך למדינה פלסטינית היא אינטרס ישראלי, כפי שביטחון ישראל צריך להיות אינטרס פלסטיני". כך אמרה היום (ראשון) שרת החוץ ציפי לבני לאחר פגישתה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

עוד אמרה לבני, ערב ועידת המדינות התורמות בפריז, כי "על העולם להבין ששני הדברים האלה הם שני צדדים של אותה משוואה. בחודשים הבאים נצטרך לזכור שיש תהליך שמדבר על סוף הדרך, על תהליך של שלום, ומצד שני תהיה לנו מציאות בשטח שנצטרך לטפל בה ולגשר עליה". את המפגש עצמו הגדירה לבני כ"פגישת המשך לאנאפוליס".

יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר לאחר פגישה עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, כי נשיא צרפת מחוייב לשלום במזרח התיכון ומשוכנע בצורך להקים מדינה פלסטינית עצמאית. יועצו המדיני של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, אמר בתום פגישה עם לבני כי הוא מקווה שישראל לא תציב מכשולים שיסכלו את ההבנות שהושגו באנאפוליס.

מחר צפויה השרה לשאת נאום מול המשלחות הלוקחות חלק בוועידה. עוד לפני כן תיפגש לבני עם מזכירת המדינה קונדוליזה רייס ועם מזכ"ל האו"ם באן קי מון. לבני צפויה לשמוע ביקורת מצד המדינות המשתתפות על המשך הבנייה בהר חומה.

בתוך כך, חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת אמר כי ועידת פריז היא המשכה של ועידת אנאפוליס. בראיון לתחנת הרדיו "קול פלסטין" אמר כי לאחר ההפיכה של חמאס ברצועת עזה, העולם חש כי הסוגייה הפלסטינית עומדת בפני סכנה. "יש לדרוש מחמאס לחזור בו מהשתלטותו על עזה משום שישראל מנצלת זאת כדי לפגוע בפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully