וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במושבים לא רוצים ערבים מאום אל-פחם

ניר יהב

16.12.2007 / 13:13

עו"ד שטיפל בבג"ץ "קציר" קרא לתושבי אום אל-פחם לקנות קרקע במושב מי עמי. מזכ"ל תנועת המושבים: "זהו הרס עתיד הציונות"

תושבי אום אל-פחם מתכוונים לרכוש בתים במושב מי עמי ומכניסים ללחץ את תנועת המושבים. עו"ד תאופיק סעיד ג'בארין פרסם בעיתון "אל-מורג'אן" קריאה לצעירי אום אל-פחם לפנות ולהירשם לקנות קרקע במושב הנמצא באזור נחל עירון. בתגובה הודיע מזכ"ל תנועת המושבים, איתן בן דוד, כי "המגמה המסתמנת של תושבים ערבים לנסות ולהיכנס לישובים יהודים קטנים היא מסוכנת".

בשיחה עם וואלה! חדשות הסביר עו"ד ג'בארין כי למרות שבאום אל-פחם מתגוררים כ-45 אלף תושבים, עדיין אין לעיר תוכנית מתאר. "התושבים בונים ללא היתר ומקבלים קנסות כבדים, וישנם אנשים רבים שאינם רוצים לעבור על החוק ולכן הם לא בונים. מצד שני, מי עמי שוכנת על קרקעות ערביות שהיו במקור של אום אל-פחם וכעת היא מתרחבת בעוד 250 יחידות דיור והמחירים של מגרשים הם מצחיקים".

לאור זאת קרא עו"ד ג'בארין לתושבי אום אל-פחם לקנות במי עמי מגרשים. "מי שלא רוצה את ג'בארין באום אל-פחם יקבל אותו במי עמי", אמר. עו"ד ג'בארין, שטיפל בבג"ץ של משפחת קעדאן שביקשה להצטרף לישוב הקהילתי קציר, סיפר כי תושבים רבים מאום אל-פחם, המחפשים פתרון למצוקת הדיור, שמחו על פנייתו ואמרו כי יירשמו לקנות קרקע במושב. "זהו הפרק השני של פרשת קציר", אמר.

כזכור, בשנת 95' עתרו בני הזוג קעדאן לבג"ץ בבקשה להתגורר במועצה המקומית קציר לאחר שבקשתם נדחתה בשל היותם ערבים. בג"ץ קבע, בפסק דין תקדימי, כי אין להפלות בין יהודים לערבים בהקצאת קרקעות מדינה. רק לאחרונה החלה משפחת קעדאן לבנות את ביתה ביישוב.

"לשמור על ההפרדה"

מזכ"ל תנועת המושבים, איתן בן דוד, אמר כי המפתח לדו קיום במדינת ישראל הוא הפרדה בין האוכלוסיות בישובים קטנים. "לחיי הקהילה במושב משקל רב וצריך לשמור על אחידות האוכלוסייה. כפי שישנם ישובים הקולטים דתיים ציוניים או חרדים, כך צריך לאפשר לוועדות הקבלה במושבים אוטונומיה מלאה להחליט מי יצטרף אליהם ומי לא".

"כל ניסיון לפגוע במרקם החיים במושבים יהיה הרסני לעתיד הציונות", הוסיף בן דוד. "אנחנו עלולים להיקלע לתהליך בלתי הפיך שבו אזורים שלמים בארץ יוצאו מחזקת העם היהודי. השוויון הוא ערך חשוב במדינת ישראל, אבל בכל הקשור לישובים הקטנים צריך לשמור על ההפרדה".

עו"ד ג'בארין הביע כעס על תגובתו של בן דוד וטען כי מדובר בגזענות. "אם הציונות מונעת ממני את שוויון הזכויות הזה, אז מדובר ברעיון גזעני. אני חושב שמה שחשוב לנו כאזרחים יהודים וערבים הוא לחיות ביחד בשוויון מלא. אי אפשר לחיות אחד ליד השני ללא שוויון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully