וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם חברות הטבק במצרים יפצו מעשנים?

ניר יהב

16.12.2007 / 11:52

שר הבריאות המצרי דורש מהחברות לשלם פיצויים, אחרת יפנה לפוסקים שיוציאו פסק הלכה שיתמוך באיסור לעשן במצרים

שר הבריאות המצרי, ד"ר חאתם אל-ג'בלי, איים על חברות הטבק במדינה, כי יפנה לפוסקי ההלכה החשובים על מנת שיוציאו פסק הלכה שיתמוך באיסור לעשן, אם אלו לא ישלמו פיצויים. "חברות הטבק", הבהיר שר הבריאות, "צריכות לשלם לממשלה פיצויים משום שזו מימנה טיפולים לאזרחים שחלו כתוצאה מעישון סיגריות".

באחרונה נכנס לתוקפו חוק האוסר על עישון במקומות ציבוריים כמו בתי חולים ומשרדי ממשלה. במצרים גילו כי למעלה ממחצית מהמצרים מעשנים באופן קבוע וצורכים באופן יומי כמות של 20 מיליון סיגריות. מחיר הסיגריות במדינה נמוך יחסית ונע בין 2 ל-7 לירות מצריות. לפי נתונים שפורסמו לפני כשנה, משפחה מצרית מוציאה בממוצע 2.5% מהכנסתה על מוצרי טבק - הרבה יותר מאשר על בריאות ופנאי. הממשלה המצרית החליטה להילחם במגיפה החמורה הנחשבת למכת מדינה.

"לא אשב בחיבוק ידיים נוכח הזלזול של חברות הטבק בבריאות האזרחים ונוכח השיטות שבהן הן נוקטות כדי לגרום לנערים להתמכר לסיגריות", זעם אל-ג'בלי. בעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון, דווח כי השר סיפר כי מצרים הפכה ל"מעצמת עישון", ועדות לכך היא נתונים המצביעים כי הצריכה המקומית גדלה בכמות של 5 מיליארד סיגריות בשנה אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully