וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מזנק ל4 שקלים במסגרת המסחר באופציות

עומר רבין

16.12.2007 / 11:28

על אף שלא נסחר הבוקר באופן רשמי (יום א') – רושם המטבע כעת זינוק של יותר מאחוז, על רקע התחזקותו המשמעותית בעולם

הדולר מתחזק הבוקר (א') בשיעור של למעלה מאחוז במסגרת המסחר באופציות שקל-דולר בשיעור של למעלה מאחוז וחוצה את רף ארבעת השקלים. על אף שלא מדובר במסחר רשמי (יום א' הינו יום חופש בשוק האמריקאי ושער רשמי לא יקבע הערב ע"י בנק ישראל) – המסחר באופציות מסמן את המגמה העדכנית בשוק המט"ח ומבטא את הלך הרוח העדכני בשוק, לקראת פתיחת המסחר הרשמי בדולר מחר בבוקר.

רק לפני מספר שבועות בודדים שררה אחדות דעים כמעט מוחלטת בקרב הגורמים המובילים בשוק המט"ח, כי השער הריאלי העדכני של הדואר הוא 3.8 שקלים – אך התחזקותו המהירה של הדולר בשבוע האחרון ובעיקר בסוף השבוע אל מול המטבעות העיקריים בזירת המט"ח (ובראשה הזינוק המרשים שרשם המטבע האמריקאי אל מול האירו בסוף השבוע) הביאה את המטבע האמריקני בחזרה לרמות גבוהות. ראוי לציין כי כבר בוים ו' לאחר קביעת השער היציג הגיע הדולר אל מעבר ל-4 שקלים במסגרת המסחר הבין-בנקאי, אך פרסום העליה המפתיעה במדד המחירים מיתנה את המגמה ושלחה את הדולר בחזרה לראות את רף ארבעת השקלים מלמטה.

לאור העלייה המשמעותית בשער הדולר, מתחזקת ההערכה כי אם תימשך המגמה יודיע נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, על העלאת גובה הריבית בשבוע הבא בשיעור של כרבע אחוז.

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully