וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דו"ח הגרעין - תפיסה שגויה של ארה"ב"

ספי קרופסקי

15.12.2007 / 14:26

השר לביטחון פנים תקף את הדו"ח האמריקני שגורס כי אירן הפסיקה את פרויקט הגרעין ב-2003. "משהו השתבש בתוכנה האמריקנית"

"לא הצלחנו לשכנע את ארצות הברית עד כמה קרוב וממשי הוא איום הנשק הגרעיני של אירן על ישראל". כך אמר היום (שבת) השר לביטחון פנים אבי דיכטר באירוע 'שבת תרבות' בחולון.

דיכטר יצא במתקפה חריפה על דו"ח הגרעין האמריקני שיצא לפני כשבוע וחצי, ובו נטען כי אירן הפסיקה את פרויקט הגרעין שלה בשנת 2003. "הקונספציה האמריקנית עלולה להוביל ליום כיפור אזורי שבו לא רק ישראל תהיה חלק מהמדינות המאוימות". לפיו, "גודלו של האזור המאוים על ידי אירן הוא בטווח הטילים שבראשותה - משהו השתבש בתוכנה האמריקנית המפענחת את חומרת האיום האירני".

השר התריע כי יש השלכות "לקונספציה השגויה של המעצמה הגדולה", על הזירה הפלסטינית. לדבריו, האמריקנים עשויים לטעות שוב בהערכותיהם כפי שעשו בדו"ח האחרון, בנוגע להערכותיהם על הפסקת הטרור אצל הפלסטינים.

עוד התייחס דיכטר לשאלות בדבר שלום עם סוריה ולסוגיות הליבה בהסכם עתידי עם הפלסטינים. "אין הסכם עם סוריה בלי ירידה מהגולן", אמר. "השאלה היא מה הן הערבויות שתקבל ישראל עבור הירידה הזו". על שאלת ירושלים אמר כי "ירושלים והר הבית הן חלק ממדינת ישראל".

השר לביטחון פנים התייחס גם לרפורמות שנעשות במשטרה בימים אלו שכוללות הקמת יחידת שיטור חדשה בדגם ה-FBI, וגיוסים של כוחות שיטור לתחנות השונות. הוא הסביר כי בכוונתו ליישם שיטות עבודה מודיעיניות שהכיר מתקופתו כראש השב"כ – גם במשטרה. "אין הבדל בין מרדף אחרי מחבל לבין מרדף אחרי עבריין בהיבט המודיעיני", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully