וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

עומרי כהן

14.12.2007 / 23:24

נתוני האינפלציה המדאיגים הפילו את וול סטריט: הירידות התחזקו לקראת סיום המסחר, והמדדים איבדו 1.4%-1.2%

שוק המניות האמריקאי הגיב היום בירידות שערים לעלייה חדה מהצפוי של המחירים הקמעוניים בארה"ב, ומדדי המניות חתמו שבוע שלילי ראשון אחרי שבועיים של עליות. ההאצה בקצב האינפלציה מעלה את החשש כי הבנק הפדרלי המרכזי יתקשה להמשיך ולהוריד את הריבית, וכי מחירי האנרגיה הגבוהים ייפגעו בצריכה הפרטית.

מדד הנאסד"ק ירד היום ב-33 נקודות - כ-1.23% מערכו - ונסגר ברמה של 2,635 נקודות. השבוע השלים המדד ירידה של 2.6%. מדד הדאו ג'ונס איבד ב-178 נקודות - 1.32% - לרמה של 13,339.8 נקודות. בסיכום שבועי, השיל המדד 2.1% מערכו. מדד ה-S&P 500 ירד היום ב-20.5 נקודות - 1.38% מערכו - ונסגר על כ-1,468 נקודות. בסיכום שבועי, איבד המדד 2.44%.


השבוע הוריד הבנק הפדרלי את הריבית קצרת הטווח ב-0.25% לרמה של 4.25% עקב המשבר בשוק הפיננסי, אולם התריע במקביל על הסכנות מפני התחזקות האינפלציה. בוול סטריט קיוו משקיעים רבים להפחתת ריבית בשיעור כפול, ולאחר פרסום ההודעה רשמו מדדי המניות נפילה של יותר מ-2%, אותה טרם הצליחו להחזיר.

אבל נתוני האינפלציה לנובמבר שפורסמו ביומיים האחרונים מקטינים את האפשרות להורדת ריבית נוספת בחודש הבא. היום דווח כי בחודש שעבר עלה מדד המחירים לצרכן (CPI) ב-0.8% - גבוה מהתחזית לעלייה של 0.6%. גם ללא סעיפי המזון והאנרגיה התנודתיים עלה המדד בשיעור חד מהצפוי של 0.3%. הייצור התעשייתי גדל בנובמבר ב-0.3% לעומת תחזית לעלייה של 0.1% בלבד.

אתמול דווח כי מדד המחירים ליצרן (PPI) זינק בנובמבר ב-3.2% בשל הקפיצה במחירי הנפט הגולמי. מדובר בעלייה החודשית החדה ביותר מאז עלה המדד ב-3.5% באוגוסט 1973. במקביל, זינקו המכירות הקמעוניות פי שניים בחודש שעבר - 1.2% לעומת תחזית ממוצעת לעלייה של 0.6%. בשוק החלו לחשוש כי עליות המחירים והחוסן בצריכה הפרטית יקשו על הבנק הפדרלי להמשיך ולהוריד את הריבית במטרה לשחרר את מחנק האשראי בשוק הפיננסי.

אלן גרינספאן, היו"ר הקודם של הבנק הפדרלי, אמר היום בתוכנית רדיו בארה"ב, כי הסיכויים למיתון בארה"ב "גדלים בבירור, והצמיחה הכלכלית מתקרבת למהירות עצירה". "אנחנו בנקודה הרבה יותר רגישה כיום כאשר הצמיחה איטית", אמר גרינספאן.

האטה חדה בשוק הדיור, משבר אשראי עקשני, והפכפכות בוול סטריט מסכנים את חוסנה הכלכלי של ארה"ב. הצמיחה ברבעון הנוכחי צפויה להאט ל-1.5%, ואולי אף פחות. ענקית הפיננסים סיטי (-1.0% , 30.7) החליטה להציל שבע קרנות השקעה שבבעלותה, שנפגעו קשות מהמשבר בשוק האשראי. מדובר בקרנות בעלות היקף נכסים של 49 מיליארד דולר, המושקעות במכשירי השקעה מובנים (SIV).

סיטי תיקח על עצמה חובות בסך כ-8 מיליארד דולר של קרנות אלה, ותחזיר את הקרנות למאזניה תחת מטריית החברה. המהלך צפוי להכביד עוד יותר על הלימות ההון של סיטי, שכבר דיווחה כי ככל הנראה תיאלץ למחוק כ-18 מיליארד דולר בשל ירידת ערך נכסים. בעקבות ההודעה הורידה סוכנות מודי'ס את דירוג האשראי לטווח הארוך של סיטי.

מניות אמזון (סימול: AMZN) ו-eBay (סימול: EBAY) איבדו גובה לאחר שחברת המחקר בתחום האינטרנט, קומסקור, ציינה כי המכירות המקוונות בעונת החגים צמחו עד כה בקצב האיטי ביותר מאז החל תחום המסחר ברשת להתפתח. אמזון ירדה ב-3.6% ל-89 דולר למניה. eBay צנחה ב-4.1% ל-32.7 דולר.

לדברי קומסקור, מתחילת נובמבר ועד 11 בדצמבר צמחו המכירות באינטרנט ב-19% ל-20.5 מיליארד דולר. זאת לעומת צמיחה של 26% בכל עונת החגים הקודמת. להערכת איחוד הקמעונאים הלאומי, יצמחו השנה המכירות הקמעוניות בארה"ב בשיעור הנמוך ביותר מאז 2002.

גוגל איבדה 0.6% לרמה של 690 דולר למניה ואפל איבדה 0.7% ל-190.5 דולר.

מניית גולדמן סאקס (סימול: GS) הוסיפה 1% בעקבות דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", ולפיו בנק ההשקעות הגדול בעולם עשוי לדווח בשבוע הבא על רווחי שיא שנתיים של 11 מיליארד דולר. זאת, לאחר שהרוויח כ-4 מיליארד דולר מהימור נגד שוק הסאבפריים - הרבה יותר מהפסדים של 1.5-2 מיליארד דולר, שהוא צפוי לרשום בגין שוק המשכנתאות.

בקרב המניות הישראליות הבכירות: טבע איבדה 1%, צ'ק פוינט ירדה ב-4.4% ואילו אמדוקס הוסיפה 3.1% לרמה של 35 דולר. אורכית השילה 0.8% ל-7.3 דולרים, סלקום איבדה 0.9% ל-30.4 דולר ואלווריון ירדה 2%.

סייפן (2.03% , 9.03) זינקה אמש ב-8.6% לאחר שהודיעה על תיקון הסכם המיזוג עם ספאנשן (סימול: SPSN) האמריקאית. במסגרת התיקון יקבלו בעלי סייפן דולר נוסף במזומן עבור כל מנייה שברשותם, ובסך הכול יגדל התשלום הכולל במזומן לבעלי המניות ב-31.4 מיליון דולר.

המהלך נועד לחזק את התמיכה בקרב בעלי המניות, לקראת האסיפה שתכונס ביום חמישי הקרוב לצורך אישור העסקה. ספאנשן מצידה, הגיבה אמש להודעה בירידה של 5.5%.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully