וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מאשר: חטפנו את יועצו של פיאד בעזה

ניר יהב

14.12.2007 / 16:09

חמושים חטפו את ד"ר אל-רול הבוקר מביתו. רק בצהרים הודה חמאס בחטיפתו "לצורך חקירה". אל-רול ידוע כאחד הבולטים שבמתנגדי חמאס

חמאס אישר בצהרים (שישי), כי עצר הבוקר את אחד מיועציו של ראש הממשלה סלאם פיאד מביתו שבעזה. על פי הודעת הארגון, היועץ, ד"ר עמר אל-רול, נלקח מביתו לצורך חקירה, והוא שוהה כעת במתקני המשטרה.

לפנות בוקר חטפו חמושים את אל-רול מביתו. אל-רול הוא פעיל פתח מרכזי בגדה ויועצו של פיאד לעניינים אזרחיים. הוא הגיע לעזה על מנת להשתתף בלווית חמותו. עד שעות הצהרים לא נטל אף ארגון אחריות לחטיפה, אם כי פעילי חמאס נחשדו מלכתחילה באחריות לחטיפה.

בנו של אל-רול הנמצא ברמאללה סיפר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", כי רק אתמול הגיע אביו מרמאללה לעזה. חמושים פרצו לפנות בוקר לביתו בשכונת תל אל-הוא שבעיר עזה, חטפו אותו והעבירו אותו למקום מסתור. הבן האשים את חמאס בחטיפה ודרש לשחררו באופן מיידי.

אגודת העיתונאים הפלסטינית גינתה את חטיפתו של אל-רול, שעבד גם כבעל טור בעיתון הפלסטיני "אל-חיאת אל-ג'דידה". בהודעה מטעמה נמסר כי מדובר במתקפה מביישת על חופש הביטוי. האגודה דרשה לשחרר את אל-רול באופן מיידי וקראה לארגוני זכויות אדם להתערב בנושא.

זוהי החטיפה הראשונה של גורם פוליטי בכיר מאז השתלטות חמאס על רצועת עזה בחודש יוני האחרון. אל-רול ידוע כאחד מהמתנגדים הבולטים של חמאס, ואף נהג לכתוב בטורו בעיתון את דעותיו נגד הארגון.

דיווחים על התקרבות

לאחרונה נשמעו דיווחים על התקרבות בין פתח לחמאס. השבוע דווח כי ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל מוכן למסור את השליטה ברצועת עזה לידי יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן. גורם בכיר מסר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי משעל מסכים להקים ממשלה מרכזית בגדה וברצועה, כצעד ראשון להשבת הדיאלוג בין פתח לחמאס.

משעל עצמו אמר אתמול לעיתון "אל-חיאת" כי "חמאס מוכן להעביר את השליטה במטות הנשיאות הפלסטינית בעזה ברגע זה". עם זאת, הוא הבהיר כי חמאס מסרב להעביר לעת עתה את השליטה במנגנוני הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully