וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק תומך בתכנית למיגון הבתים בשדרות

14.12.2007 / 11:24

שר הביטחון תומך בהקצאת 300 מיליון שקלים לטובת מיגון בתים בעיר מוכת הקסאמים. זאת, בניגוד לעמדת רה"מ. הממשלה תאשר "מצב מיוחד" בעוטף עזה

בניגוד לעמדתו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, תומך שר הביטחון אהוד ברק בהקצאת 300 מיליון שקלים למיגון בתים בשדרות. שר הבינוי והשיכון זאב בוים העריך כי אפשר שהדבר יוביל לשינוי עמדתו של אולמרט, אשר אמר בעבר בהתייחסו לנושא כי "ישראל לא תמגן עצמה לדעת".

בוים הציע, כי לצד מיגון הבתים, יש להגביר את הסיכולים הממוקדים של מנהיגי חמאס ברצועת עזה. בראיון לגלי צה"ל אמר בוים "הפיתרון צריך להיות משולב: גם מיגון דיפרנציאלי, והדבר החשוב יותר הוא להגביר את הלחץ על עזה, לרבות סיכולים ממוקדים על ההנהגה. כי ההנהגה הזאת היא שמפעילה את מערכת הקסאם".

כתב "הארץ", יובל אזולאי, מוסיף:

הממשלה עתידה לאשר בישיבתה מחרתיים את חידוש הצו המורה על "מצב מיוחד" בשדרות וביישובי אזור עוטף עזה, בשל המשך ירי רקטות הקסאם מהרצועה ולאחר שתוקף הצו הקודם פקע לפני כחודש. משמעות הצו היא שצה"ל יהיה מעורב בניהול השוטף של היישובים מוכי הקסאמים. תושבת שדרות נפצעה אתמול בינוני מפגיעת רקטת קסאם בביתה. בתגובה תקף צה"ל ברצועת עזה ודיווח שהרג שלושה מחברי החוליה שירתה על העיר. בתוך כך, ראש העיר שדרות, אלי מויאל, חזר בו מהתפטרותו, עליה הודיע שלשום.

שר הביטחון, אהוד ברק, החליט אתמול לבקש מהממשלה לחדש את הצו, שלאחר מכן יובא לאישור ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. תוקף הצו החדש יהיה עד סוף מארס 2008. צה"ל ימשיך במדיניות של התקפות מוגבלות ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטות - כך הוחלט בהערכת מצב שערך ברק עם בכירי מערכת הביטחון, לאחר הירי.

התקפות צה"ל יכללו גם את עמדות הכוח של חמאס. פעולה צבאית נרחבת יותר לא עומדת בינתיים על הפרק. ברק רמז השבוע, כי התיר להעמיק מעט את פעילות צה"ל ברצועה. פועל יוצא ממתן מרחב תמרון זה היה המבצע הנרחב יחסית של צה"ל בדרום הרצועה, ביום שני.

מערכת וואלה! מוסיפה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully