וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושתלת הפנים הראשונה מרוצה

14.12.2007 / 3:12

איזבל דינואר, שעברה את הניתוח לאחר שפניה רוטשו בידי הכלב שלה, כבר לא פוחדת ללכת ברחוב ולפגוש אנשים במסיבות

לקח לה 18 חודשים כדי לחזור ולחייך, אך הרופאים אומרים כי האישה הצרפתית שעברה את השתלת הפנים הראשונה בעולם, מסתדרת יפה ומרוצה מאוד מתוצאות הניתוח. איזבל דינואר היתה בת 38 בעת ההשתלה לפני כשנתיים, בה הוחלפו אפה, לחייה, שפתיה וסנטרה בתרומת איברים. פניה של דינואר רוטשו בידי הכלב שלה, שניסה להעיר אותה לאחר ניסיון התאבדות שישה חודשים קודם לכן.

אחד הרופאים, ז'אן מישל דוברנרד מאוניברסיטת ליון שבצרפת, דיווח כי דונייר מחלימה באופן איטי אך יציב, תכנית השיקום שלה כוללת טיפול פסיכולוגי ותרגילי פנים. לאחר ההשתלה, התקשתה דינואר להניע את שפתיה וכתוצאה מכך לא יכלה לשתות באופן מסודר, אך הבעיה נפתרה בתום שנה. חצי שנה לאחר הניתוח, החלה לחוש בחום וקור בפניה ובמגע קל על העור. כמו כן, התקשתה לבטא מילים מסוימות ועיצורים הנחתכים בשפתיים כמו ב' ופ', אך הקושי נפתר גם הוא. שישה חודשים לאחר הניתוח הצליחה להצמיד את שפתיה באופן מלא.

"היום, המטופלת אומרת שהיא אינה פוחדת ללכת ברחוב או לפגוש אנשים במהלך מסיבה, והיא מרוצה מאוד מהתוצאות האסתטיות והפונקציונליות", כותב צוותו של דוברנרד. בצילומיה החדשים של דינואר ניתן עדיין לראות צלקות מגשר האף עד הפה, אך האיפור מצליח לטשטש אותן. על מנת לפתור את כל הבעיות שעלולות להופיע בעקבות הניתוח, אומרים הרופאים, דרושים ניתוחים נוספים. "בינתיים, התוצאות אצל המטופלת שלנו מציעות תקווה לאנשים שפניהם הושחתו באופן חמור", הם כותבים. שני בני אדם נוספים צפויים לעבור בקרוב השתלת פנים דומה לזו שעברה דינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully