וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס הקרב המתקדם בעולם הושק בארה"ב

יהושע בריינר

13.12.2007 / 18:01

האף-22, מטוס חמקן בעל אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, פותח במשך למעלה מעשר שנים. היום הוא נכנס לפעילות מבצעית

האף-22, מטוס הקרב המתקדם בעולם, נכנס לשימוש מבצעי בארה"ב - כך הודיע מפקד הפיקוד ללוחמה אווירית, הגנרל ג'ון קורלי. בהודעה חגיגית מבסיס חיל האוויר לנגלי שבוורג'יניה סיפר קורלי כי טייסת הקרב הראשונה תטיס את ראשוני המטוסים במסגרת פעילות מבצעית. "אחרי שנים של שיתוף פעולה בין יצרנית המטוס לוקהיד מרטין וזרועות הביטחון האמריקאיות, מדובר באבן דרך חשובה" הוסיף.

סגן נשיא לוקהיד מרטין לענייני אווירונאוטיקה לארי לוסון אמר בהודעה, כי "זהו יום גדול לאומה האמריקאית. המטוס יספק שליטה אווירית לאילו שמגינים עלינו ב-40 השנים הקרובות". בהודעה ציינו השניים כי המטוס עבר מבחן רב של טיסות ניסוי ברחבי העולם, וכרגע נמצאים דגמים שלו בחמישה בסיסים שונים של חיל האוויר האמריקאי.

האף-22, המכונה גם "הטורף", הוא מטוס קרב חמקן ופיתוחו נמשך למעלה מעשר שנים. בשל האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים וההשקעה הרבה, עלות פיתוח כל מטוס מוערך ב- 300 מיליון דולר. מהירותו מגיעה כמעט לשני מאך. רבים רואים בו את מטוס הקרב המאוייש האחרון. בעבר בחן חיל האוויר הישראלי את האפשרות לרכוש מספר מטוסים כאלה, אולם בסופו של דבר הוחלט לרכוש את מטוסי האף-35, שצפויים להחליף בשנים הקרובות את מטוסי הקרב הישנים של החיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully