וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שביתת המרצים - הפקרות של הממשלה"

ספי קרופסקי

13.12.2007 / 16:02

בצל חזרת התלמידים לכיתות, ועדת החינוך ניהלה דיון סוער על השביתה באוניברסיטאות. אורלב: "צריך לקבל החלטות אמיצות"

עם סיום שביתת המורים העל יסודיים, התקיים היום (חמישי) דיון סוער בוועדת החינוך בנושא שביתת הסגל האקדמאי הבכיר, שנמשכת כבר כחודשיים.

יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל מלכיאור (עבודה), ביקר את התנהלות הממשלה ואמר במהלך הדיון כי "אופן השביתה בהשכלה הגבוהה הוא הפקרות ושאננות בלתי נסבלת. ימים שלמים עוברים בלי מו"מ - למה עוד מחכים?".

ח"כ זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל), אמר כי "צריך לקבל החלטות ברורות ואמיצות". לדבריו, "יש להביא את מקבלי ההחלטות לקבל החלטות".

ח"כ זאב אלקין (קדימה) הוסיף כי "נגרם נזק גם למוסדות להשכלה גבוהה, שיפסידו הכנסות, וגם לסטודנטים, שאינם יכולים להתחייב לעבודה מפאת חוסר הבהירות מתי תסתיים השביתה".

"אין שאננות במשרד האוצר"

נציג האוצר בדיון, ניר רייס, טען מנגד כי "אין שאננות במשרד האוצר". לדבריו, "ניהלנו דיונים אינטנסיביים. איננו יכולים להיענות לתביעות הסגל, כי אז כל מבנה השכר יתמוטט. אנחנו מצידנו מוכנים ללכת למו"מ בכל עת, אבל הסגל לא מוכן להתגמש בעמדותיו".

יו"ר התאחדות הסטודנטים, איתי שונשיין איים כי "ראשי אגודות מדברים על כוונות לסגור את הקמפוסים עד להתפטרות השרה". עוד אמר שונשיין כי "בישיבת ההתאחדות בשבוע הבא נחליט על החרפת הצעדים".

יו"ר ועד הסגל האקדמי הבכיר, פרופסור צבי הכהן, אמר כי "אם השביתה תסתיים בימים הקרובים, נעשה כל מאמץ לסגור את הפערים. אני צופה שייגרם נזק לסטודנטים כי במקום מבחן בשבוע, עלולים להיות שני מבחנים ביום". לדבריו, "צפויה להיות כניסה מסוימת של שנת הלימודים אל תוך הקיץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully