וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו המועמדים ל"גלובוס הזהב"

13.12.2007 / 16:19

הסרטים הבולטים הם "ארץ קשוחה" של האחים כהן, "זה ייגמר בדם" של פול תומס אנדרסון ו"כפרה" של ג'ו רייט, המועמד בשבע קטגוריות

חורחה קמרה, נשיא איגוד העיתונאים הזרים בהוליווד, יחד עם הבמאי קוונטין טרנטינו הכריזו היום (חמישי) על המועמדים לפרס "גלובוס הזהב". תחרות גלובוס הזהב מקדימה את פרס האוסקר, ועל פי רוב מקובל כי הזוכים בה יזכו גם במרבית פרסי האוסקר. בקטגוריית הדרמה הטובה ביותר בלטו "כפרה" של ג'ו רייט, "ארץ קשוחה" של האחים כהן ו"זה ייגמר בדם" של פול תומס אנדרסון.

הסרט "כפרה", המבוסס על רב המכר של איאן מקיואן, מוביל עם שבע מועמדויות. בקטגוריית הקומדיה או המיוזיקל בלט הסרט "סוויני טוד" של טים ברטון". לקומדיה הטובה ביותר מועמדים גם "מעבר ליקום" של ג'ולי טיימור ו"היירספריי" של אדם שנקמן.

השחקניות המועמדות בתחום הדרמה הן בין היתר קייט בלנשט על "אליזבת", ג'ולי כריסטי על "הרחק ממנה" וג'ודי פוסטר על "האמיצה". בתחום הקומדיה או המיוזיקל מועמדות הלנה בונהם קרטר על "סוויני טוד", איימי אדמס על "מכושפת" ומריון קוטילאר על "החיים בוורוד".

התחרות פתוחה בכל הקטגוריות

לפרס הבמאי הטוב ביותר מועמדים בין היתר טים ברטון על סרטו "סוויני טוד", האחים כהן על "ארץ קשוחה", ג'וליאן שנאבל על "הפרפר ופעמון הצלילה" ורידלי סקוט על "אמריקן גנגסטר".

השחקנים המועמדים בתחום הקומדיה הם ג'וני דפ על "סוויני טוד" וטום הנקס על "המלחמה של צ'רלי ווילסון". בתחום הדרמה מועמדים בין היתר ג'ורג' קלוני על "מייקל קלייטון", דנזל וושינגטון על "אמריקן גנגסטר" ודניאל דיי לואיס על "זה ייגמר בדם".

בין המבקרים קיימת סברה ששני הסרטים שיש להם סיכוי רב ביותר לזכות הם "ארץ קשוחה" ו"זה ייגמר בדם" והם גם המועמדים הבולטים לזכות באוסקר. איגוד המבקרים של ניו יורק בחר את "ארץ קשוחה" כסרט הטוב ביותר של השנה והאיגוד של לוס אנג'לס בחר בסרטו של אנדרסון "זה ייגמר בדם", אולם גם "כפרה" עשוי להפתיע והתחרות על כל הקטגוריות פתוחה. ההכרזה על הזוכים תיערך ב-16 בינואר בלוס אנג'לס. זו תהיה השנה ה-65 בה נערך הטקס.

אלו כל המועמדים בקטגוריות הקולנוע:

* הסרט הטוב ביותר: "אמריקן גנגסטר"; "כפרה"; "סימנים של כבוד"; " The Great Debaters"; "מייקל קלייטון"; "ארץ קשוחה"; ו"זה ייגמר בדם"

* השחקנית הטובה ביותר: קייט בלנשט, "אליזבת: תור הזהב"; ג'ולי כריסטי, "הרחק ממנה"; ג'ודי פוסטר "האמיצה"; אנג'לינה ג'ולי, "בכוח הלב"; וקיירה נייטלי, "כפרה".

* השחקן הטוב ביותר: ג'ורג' קלוני, "מייקל קלייטון"; דניאל דיי-לואיס, "זה ייגמר בדם"; ג'יימס מקאבוי, "כפרה"; ויגו מורטנסן, "סימנים של כבוד"; ודנזל וושינגטון, "אמריקן גנגסטר".

* המחמזר או הקומדיה הטובה ביותר: "מעבר ליקום"; "מלחמתו של צ'ארלי וילסון"; "היירספריי"; "Juno"; ו"סוויני טוד"

* השחקנית הטובה ביותר במחזמר או קומדיה: איימי אדמס, "מכושפת"; ניקי בלונסקי, "היירספריי"; הלנה בונהם קרטר, "סוויני טוד"; מריון קוטלירד, "La Vie En Rose"; ואלן פיי'ג, "Juno"

* השחקן הטוב ביותר במחזמר או קומדיה: ג'וני דפ, "סוויני טוד; ריאן גוסלינג, "לארס והבחורה האמיתית"; טום הנקס, "המלחמה של צ'ארלי וילסון"; פיליפ סימור הופמן, "The Savages"; וג'ון סי. ריילי "Walk Hard: The Dewey Cox Story ".

* שחקנית המשנה הטובה ביותר: קייט בלנשט, "אני לא שם"; ג'וליה רוברטס, "המלחמה של צ'ארלי וילסון"; סאירוס רונאן, "כפרה"; איימי רייאן, "נראתה לאחרונה"; וטילדה סוינטון, "מייקל קלייטון".

* שחקן המשנה הטוב ביותר: קייסי אפלקט, "ההתנקשות בג'סי ג'יימס ע"י רוברט פורד הפחדן"; חוויאר ברדם, "ארץ קשוחה"; פיליפ סיימור הופמן, "המלחמה של צ'ארלי וילסון"; ג'ון טרבולטה, "היירספריי"; וטום וילקינסון, "מייקל קלייטון".

* הבמאי הטוב ביותר: טים ברטון, "סוויני טוד"; איתן וג'ואל כהן, "ארץ קשוחה"; ג'וליאן שנאבל, "הפרפר ופעמון הצלילה"; רידלי סקוט, "אמריקן גנגסטר"; וג'ו רייט, "כפרה".

* התסריט הטוב ביותר: דיאבלו קודי, "Juno"; איתן וג'ואל כהן, "ארץ קשוחה"; כריסטופר המפטון, "כפרה"; רונאלד הארווד, "הפרפר ופעמון הצלילה"; וארון סורקין, "המלחמה של צ'ארלי וילסון".

* סרט בשפה זרה הטוב ביותר: "4 חודשים, 3 שבועות ויומיים" (רומניה); "הפרפר ופעמון הצלילה" (צרפת וארצות הברית); "רודף העפיפונים" (ארצות הברית); "זהירות, תשוקה" (טיוואן); ו" Persepolis" (צרפת)

* הסרט המצוייר הטוב ביותר: "בי-מובי"; "רטטוי"; ו"משפחת סימפסון: הסרט"

* המוזיקה המקורית הטובה ביותר: מייקל ברוק, קאקי קינג, אדי אדר, "אל תוך הפרא"; קלינט איסטווד, "גרייס איננה"; אלברטו איגלסייס, "רודף העפיפונים"; דריו מריינלי, "כפרה"; והווארד שור, "סימנים של כבוד".

* השיר המקורי הטוב ביותר: "דספדידה", "אהבה בימי כולרה"; “Grace is Gone", "גרייס איננה"; "Guaranteed”, "אל תוך הפרא"; “Thats How You Know", "מכושפת"; ו"Walk Hard" "alk Hard: The Dewey Cox Story

ובקטגוריות הטלוויזיה:

סדרת דרמה: "אהבה גדולה"; "האנטומיה של גריי"; "האוס"; "Damages"; " The Tudors"; "Mad men".

שחקנית בדרמה: פטרישיה ארקט, "מדיום"; גלן קלוז, ""Damages; מיני דרייבר, "The Riches"; אידי פאלקו, "הסופרנוס"; סאלי פילד, "אחים ואחיות"; הולי האנטר, "להציל את גרייס"; קיירה סדג'וויק, "המפענחת".

שחקן, דרמה: מייקל סי. הול, "דקסטר"; ג'ון האם, "Mad Men"; יו לורי, "האוס"; ג'ונתן רייס מיירס, "The Tudors"; ביל פקסטון, "אהבה גדולה".

סדרה מוזיקלית או קומדיה: "30 רוק"; "קאליפורניקיישן"; "ניצבים"; "הפמליה"; " Pushing Daisies".

שחקנית בסדרה מוזיקלית או קומדיה: כריסטינה אפלגייט, "סמנתה מי?"; אמריקה פררה, "בטי המכוערת"; טינה פיי, "30 רוק"; אנה פריאל, " Pushing Daisies"; מארי לואיז פרקר, "העשב של השכן".

שחקן בסדרה מוזיקלית או קומדיה: אלק בולדווין, "30 רוק"; סטיב קארל, "המשרד"; דיוויד דוכובני, "קאליפורניקיישן", ריקי ג'ארוויס, "ניצבים"; לי פייס, " Pushing Daisies".

מיני-סדרה או סרט: "Bury My Heart at Wounded Knee"; "The Company"; "Five Days"; "Longford"; "The State Within"

שחקנית במיני סדרה או סרט: ברייס דאלאס הווארד, "As You Like It"; דברה מסינג, " The Starter Wife"; קווין לאטיפה, " Life Support"; סיסי ספייסק, " Pictures of Hollis Woods"; רות ווילסון, "ג'יין אייר".

שחקן במיני-סדרה או סרט: אדם ביץ', "Bury My Heart at Wounded Knee"; ארנסט בורגנין, "A Grandpa for Christmas"; ג'ים ברודבנט, " Longford"; ג'ייסון אייזקס, " The State Within"; ג'יימס נסביט, " Jekyll".

שחקנית משנה בסדרה, מיני סדרה או סרט: רוז ביירן, "Damages"; רייצ'ל גריפית', "אחים ואחיות"; קת'רין הייגל, "האנטומיה של גריי"; סמנתה מורטון, " Longford"; אנה פאקווין, "Bury My Heart at Wounded Knee"; ג'יימי פרסלי, "קוראים לי ארל".

שחקן משנה בסדרה, מיני סדרה או סרט: טד דנסון, ""Damages; קווין דילון, "הפמליה"; ג'רמי פיבן, "הפמליה"; אנדי סרקיס,"Longford"; וויליאם שאטנר, "בוסטון ליגל";, דונלד סאתרלנד, Dirty Sexy Money".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully