וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכמה בין רוסיה לאירן על הכור בבושהר

שי אילן

13.12.2007 / 13:29

החברה הבונה את הכור הודיעה שיש לוח זמנים מוסכם לסיום העבודה, שיפורסם החודש. פרשנות: הקשחת העמדות מול ארה"ב

רוסיה ואירן יישבו ביניהן את המחלוקות על תחנת הכוח הגרעינית הנבנית בבושהר. כך מסר סרגיי שמטקו, נשיא חברת אטומסטרויאקספורט הבונה את הכור. "הסכמנו עם עמיתינו האירנים על לוח זמנים להשלמת הכור, והודעה רשמית תבוא בסוף דצמבר", אמר שמטקו. בבושהר הולך ונבנה כור שהאירנים טוענים שנועד לייצור חשמל. החברה הרוסית שבנתה את הכור הפסיקה את העבודות במהלך השנה האחרונה.

הסיבה הרשמית להפסקת העבודות היתה עיכוב בהעברת הכספים מאירן לרוסיה. אירן טענה כל העת שהכספים הועברו על פי ההסכמים. הסיבה האמיתית הייתה ככל הנראה הלחץ האמריקאי להפסיק את שיתוף הפעולה עם אירן, כאמצעי לחץ להפסקת העשרת האורניום. אולם האקלים הפוליטי בחודשים האחרונים השתנה ורוסיה הקשיחה את עמדתה כלפי המערב. הצעד הנוכחי נעשה יום אחרי שנכנסה לתוקף הודעת הפרישה של רוסיה מאמנת הגבלת הנשק הקונבנציונלי.

ההודעה גם מתפרסמת בתקופה רגישה ביותר מבחינת המגעים בין המעצמות בסוגייה האירנית. בשבועות הקרובים עתידה מועצת הביטחון של האו"ם לדון בהצעת החלטה על סנקציות נוספות נגד אירן. רוסיה יכולה להכשיל לחץ של האו"ם על אירן, והמהלך הנוכחי נראה כאיתות שהיא אכן מתכוונת להתעמת עם ארצות הברית, בריטניה וצרפת ולא לאפשר פגיעה באירנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully