וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף האולם של קספרוב

שי אילן

13.12.2007 / 12:44

נציג האופוזיציה לא יוכל להגיש מועמדות להתמודדות על הנשיאות, כי לא הצליח לערוך כינוס בחירות כפי שדורש החוק הרוסי

אם אתה לא יכול לשכור אולם, אתה לא יכול להיות נשיא. ככה זה ברוסיה ,וגרי קספרוב, אלוף העולם בשחמט לשעבר, למד על בשרו איך זה לקבל מט מפוטין. מנהיג מפלגת האופוזיציה הליברלית, שהתכוון להתמודד מול מועמד מפלגתו של פוטין, נדחק החוצה, לטענתו בלחץ השלטונות.

החוק הרוסי קובע שכדי להתמודד עליך לקיים כינוס בתוך אולם ולהיבחר בו על ידי 500 תומכים, אבל, אומרת דוברת מטעם קספרוב, איש לא הסכים להשכיר למתמודד אולם. היום (חמישי) הוא המועד האחרון להגשת המועמדות, וקספרוב עומד מול שוקת שבורה.

באופן כללי, מפלגתו של קספרוב, "רוסיה האחרת", מתקשה למצוא מקומות לערוך בהם כינוסים. במהלך הקמפיין נתקלה המפלגה בקשיים רבים – היא לא קיבלה גישה לאמצעי התקשורת הרשמיים ועצרות שניהלה פוזרו באלימות. רבים מתומכיו של קספרוב נעצרו, כולל אותו עצמו. אחת מתומכותיו אפילו נשלחה למוסד פסיכיאטרי בכפייה למשך כמה חודשים.

כעת נותרים בתמונה מועמדו של פוטין, דימיטרי מדוודב, מיכאיל קסיינוב ויו"ר המפלגה הקומוניסטית, גנדי זיוגנוב. עם זאת, כשמפלגתו של פוטין נהנית מרוב של יותר מ-60% בפרלמנט, ומפלגת השלטון יכולה למעשה לשלוט בתוצאות הבחירות בהעדר פיקוח בינלאומי הולם, המועמד היחיד בעל הסיכוי הוא מדוודב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully