וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהאים אינטרנשיונל

ירון שוורץ

13.12.2007 / 11:45

הם דוגלים בשלום עולמי ושוויון מוחלט בין המינים ורוצים להפוך לדת אוניברסלית. אז למה רק ישראלים לא יוכלו להפוך לבהאים? הלקסיקון

בהאים

הם באמת מנסים להיות הכי נחמדים שאפשר. דוגלים בשלום עולמי, אהבה לכל בני האדם, שוויון מוחלט בין המינים ואמונה באל אחד שמשה, ישו והבודהה היו רק שליחיו. הם מצייתים בקפדנות לחוקי המדינה המארחת, אינם נושאים נשק ונמנעים מתמיכה בצבא או במלחמה. כאלו הם הבהאים, תמיד עובדים בהתנדבות ומשתדלים להימנע מכל פעילות פוליטית או מיסיונרית.

כיאה לדת מושלמת כל כך, הם הקפידו גם על הקמת מקדשי מדיטציה מרשימים ביופיים בניו-דלהי, שיקגו, פנמה, סידני, אוגנדה, פרנקפורט וחיפה. והכי חשוב, בשביל שכל אחד יוכל להיות בהאי, כל מה שצריך זה לרצות. אין מקדשים, אין כמרים, אין מצוות או חוקים ואפילו את התפילה אפשר לומר מתי שרוצים, אם רוצים.

ההתחלה הייתה טראגית. בפרס של אמצע המאה התשע-עשרה, הטיף מוסלמי חתרן שכונה ה'ב??אב?' לרעיונות ליברלים של חופש ואחווה וניבא שיבוא מחליף למוחמד. ה'באב' הואשם בכפירה, הוצא להורג ואלפים מחסידיו נטבחו. אך אחד ממאמיניו הכריז על עצמו כנביא המיועד ואימץ את השם ב?ה?א-א?ללה, הוא גורש לאיסטנבול, ומשם נשלח לעכו. שם, נכלא ומת. ההמשך היה יותר שמח. בנו עבדול-בהא, קבע את מרכז הדת בחיפה ונשא שתי נשים, אחת אמריקאית ואחת אפריקאית. נכדו שוגי אפנדי, תרגם את כתבי הקודש של הבהאים לאנגלית והביא להפצת הדת ברחבי העולם.

הבהאים מתכננים להפוך לדת אוניברסלית, כלל עולמית. נשמע מושלם, רק דבר אחד חסר ואותו עדיין לא ברור איך פותרים, היחידים שאינם מורשים להיות בהאים, הם הישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully