וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר ראש ארגון גנבי משאיות

שולמית אביצור

13.12.2007 / 10:14

יחידת "אתגר" של המשטרה חשפה כנופייה שהבריחה משאיות לתחומי הרשות הפלסטינית, פירקה אותן, ושיווקה את החלקים בארץ

שוטרי היחידה הארצית ללוחמה בגניבות הרכב עצרו הלילה (חמישי) את אנואר אבו חירבה, אחד מגנבי המשאיות הגדולים שפעלו בארץ בתקופה האחרונה. אבו חירבה, תושב בית צפאפא בן 77, חשוד כי עמד בראש ארגון גדול, שהבריח משאיות מהארץ לתחומי הרשות הפלסטינית, פירק אותן לחלקים, ושיווק את החלקים בחזרה בתחומי הארץ. שני חשודים נוספים במעורבות בארגון נעצרו בפשיטה על משחטת רכב בחברון.

יחידת "אתגר" של המשטרה ניהלה חקירה סמויה במשך כחודשיים, שבמהלכה נחשפה כנופיה בעלת תשתית ענפה ומתוחכמת, המנוהלת כארגון היררכי, כשלכל אחד מחבריה תפקיד מוגדר. הארגון פעל בשיטה מתוחכמת – עובדי מוסכים ששיתפו פעולה חיכו להגעת משאית למוסך, אז היו משכפלים את המפתחות ואת קוד שבב המפתחות, ומבררים את מקום מגוריו של הנהג. טרם גניבת המשאית, נהגו חברי הכנופיה לבדוק דרכי מילוט, ובזמן הגניבה היו תצפיתנים מוודאים כי השטח נקי משוטרים, וכי אין מחסומים בכבישי ההברחה. פעמים רבות לאחר גניבת המשאית, ניהלו הגנבים משא ומתן עם בעל המשאית להחזרת המשאית או חלקים ממנה.

בחיפוש בבתי העצורים נתפסו שבלונות לשכפול מפתחות, מפתחות רבים השייכים למשאיות, חלקי איתורן שפורקו ממשאיות, שלטים לפתיחה ונטרול אזעקות, רשיונות רכב, מחשבים למשאיות, מסכי DVD וסכומי כסף גדולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully