וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סגנו של נסראללה מקבל את הפיקוד

13.12.2007 / 10:11

מקורות המקורבים למשמרות המהפכה: אירן מקדמת רפורמה מקיפה בזרוע הצבאית של הארגון, עליה יפקד נעים קאסם. התקציב: מיליארד דולר

מקורות המקורבים למשרד התיאום והגיוס של משמרות המהפכה האירניות בלבנון אישרו את הדיווחים לפיהם קוצצו סמכויותיו הצבאיות של מזכ"ל חיזבאללה [[חסן נסראללה]]. לדברי המקורות המצוטטים בעיתון "א-שרק אל-אווסט", הסמכויות לפקד על הזרוע הצבאית של חיזבאללה הועברו באופן זמני בחודש אוגוסט האחרון לסגנו, השייח' נעים קאסם.

המקורות סיפרו כי האירנים החליטו לנקוט בצעד זה לאחר שמשלחת מודיעינית של משמרות המהפכה הגיעה ללבנון ובחנו את מצבם הצבאי של כוחות חיזבאללה, את יכולותיהם הצבאיות ואת הציוד שלהם.

"קאסם הוא נציגו של חמינאי"

אחד מקציני משמרות המהפכה אמר כי מנהיגה הרוחני של אירן, עלי חמינאי, החליט להתערב ולארגן מחדש מבחינה צבאית את חיזבאללה לאחר שהתגברו חילוקי הדעות בין נסראללה לקאסם בעניין סוגיות הקשורות לזרוע הצבאית של חיזבאללה. הקצין מסר כי חילוקי הדעות התגלעו לאחר התמרונים הצבאיים של התנועה בדרום לבנון.

"קאסם אינו רק סגן מזכ"ל חיזבאללה אלא גם נציגו של חמינאי בלבנון ובפלסטין", הבהיר הקצין. "דבר זה קידם את מעמדו על פני נסראללה משום שחמינאי משמש כמפקד העליון של הכוחות המזוינים". המקור הוסיף עוד כי תקציבה של חיזבאללה עומד על 400 מיליון דולר מדי שנה. "יחד עם זאת, ב-18 החודשים האחרונים התקציב עומד על מיליארד דולר משום שאירן החליטה לפצות את חיזבאללה על האבידות שספגה ועל האיזורים שנהרסו במלחמה האחרונה".

לפי הדיווח, חמינאי מינה גוף המורכב מהמפקדים הבכירים ביותר של משמרות המהפכה, ביניהם מפקד בריגדת "אל-קודס" קאסם סולימאני, סגן מפקד הכוחות הימיים של משמרות המהפכה, סגן מפקד משמרות המהפכה, וראש זרוע המודיעין של חיזבאללה לשעבר עימאד מורנייה – על מנת שיגבשו מחדש את המבנה של הזרוע הצבאית והמודיעינית של חיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully