וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניידות בטלפוניה הנייחת מקרטעת

ערן גבאי

13.12.2007 / 8:51

למרות ההצהרות והשאיפות, HOT מצליחה לנייד רק 20-40 לקוחות ביום - בשל קריסת מערכת הכבלים בשלושת הימים האחרונים

בשלושת ימים האחרונים לא מתבצע מעבר של לקוחות מבזק ל-HOT במסגרת ניידות המספרים. ל-TheMarker נודע כי הסיבה לכך היא תקלה במערכת הניוד של חברת הכבלים שמשתקת את המערכת במשך מרבית שעות היום. מאז תחילת התקלה ביום שני השבוע הצליחה חברת הכבלים לנייד רק 20-40 מנויים ביום לשורותיה. ב-HOT מטילים את עיקר האשמה בעיכוב בתהליכי ההפצה בבזק.

מקור בכיר בענף מגדיר את ניידות המספרים בשוק הטלפוניה כ"קטסטרופה". במשרד התקשורת ובחלק מהחברות הפועלות בתחום מעדיפים להגדיר את המצב כ"קשה מאוד". לדברי הבכיר, הרפורמה נתקלת בקשיים, והחברות חוששות להתריע על המחדל "בשל לחץ שמופעל על יד משרד התקשורת, שמסרב להכיר בכשלון התוכנית". ניידות המספרים אמורה היתה להיות משמעותית במיוחד עבור HOT. ההערכות היו כי מנויים רבים יעברו מחברת בזק לחבילת הטריפל פליי (טלוויזיה, טלפוניה ואינטרנט) של HOT. התקלה בכבלים מקשה מאוד על החברה להפיק את מירב התועלת מהרפורמה.

"היו לחברה תקלות במערכת הניוד ביומיים האחרונים, ולשמחתי הבעיות נפתרו וכעת חזרנו לעבודה תקינה", אמר מנכ"ל HOT, דוד קמיניץ. "יש בידיי כ-7,000 בקשות ניוד, מהם הכנסנו לתהליך מול בזק כ-3,000 בלבד, וזאת מאחר שהתשובה של בזק אטית. עד כה עברו בהצלחה את הניוד כ-860 מנויים, וכ-700 מנויים תקועים בשלב ההפצה אצל מפעילים אחרים. אם אני מגיע ל-50% הצלחה בניוד, ברור שאני לא יכול להעביר לבזק את כל בקשות הניוד שלי ולגרום עוול למנויים שייתקעו בשלב המעבר - זו הסיבה שאנחנו מאטים את קצב הניוד. לאור התוצאות שלנו כבר עתה, כשהכפלנו את קצב גיוס מנויי הטלפוניה וזאת לפני שעלינו בקמפיין, אני מאוד אופטימי ומאמין בניידות".

מחברת בזק נמסר בתגובה: "בזק הכינה את עצמה לקראת ניידות המספרים במשך שלוש השנים האחרונות, כשהיא משקיעה מיליוני שקלים בציוד חדיש ובשעות אדם רבות. מאות מעובדי בזק היו מעורבים בפרויקט הניידות. ואכן, תוצאות השבועיים הראשונים מוכיחות כי בזק הכינה עצמה היטב, ומערכותיה עמדו באופן מרשים במשימה. ניוד המספרים מוכיח שוב את העליונות הטכנולוגית והאמינות העדיפה של בזק על פני מתחרותיה, וחבל שאלה שעסקו בהשמצות לא נערכו בעצמן".

ביישום ניידות המספרים בשוק הסלולר דווקא חל שיפור, אם כי שיעור הלקוחות שאינם מצליחים להשלים את המעבר עדיין גבוה מ-30%. נכון לאתמול, השלימו את תהליך הניוד כ-11.5 אלף מנויים ברשתות הסלולר וכ-2,600 מנויים בטלפוניה הנייחת.

במשרד התקשורת אומרים כי על מנת לוודא שהליך הניידות מתבצע לפי ההנחיות, הורה מנכ"ל המשרד לחברות התקשורת המרכזיות בתחום הסלולר והתקשורת הנייחת להעביר אחת ליום דו"ח מפורט בנוגע לבקשות מנויים להתנייד מחברה לחברה שלא נענו. "כמו כן", אומרים במשרד, "על החברות להעביר אחת ליום ד"וח מפורט בנוגע ללקוחות שהליך הניוד שלהם הושלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully