וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לאירועי אוקטובר: 1,500 ערבים ויהודים צעדו בתהלוכת זיכרון

הלית לוי, לירון מרוז

29.9.2001 / 19:39

השר טריף ביקש כי הממשלה תפרסם הודעת צער רשמית על מותם של 13 אזרחים; אתמול בנצרת השתתפו אלפים בעצרת רשמית בהשתתפות התנועה האיסלאמית; ביום שני יתקיימו אירועי איזכור רשמים


השר לענייני ערבים, סאלח טריף, פנה היום לראש הממשלה וביקש כי בישיבת הממשלה מחר תצא הודעה רשמית, לפיה הממשלה מביעה צער וכאב על מותם של 13 ערבים ויהודי אחד מאזרחיה במהלך מאורעות אוקטובר בשנה שעברה. לדברי טריף, "חשוב שהממשלה לא תתעלם או תעמוד בצד נוכח ציון יום הזיכרון לאירועי אוקטובר".

במהלך סוף השבוע נערכו תהלוכות ועצרות זיכרון לציון יום השנה. בחיפה נערכת בשעה זו תהלוכת זכרון שארגנה תנועת חד"ש. 1,500 איש, יהודים וערבים צועדים בשעה זו ברחובות העיר.

חברי הכנסת עיסאם מחול ומוחמד ברקה משתתפים בתהלוכה. בין היתר נשמעו בה קריאות 'די לכיבוש ודי לחיסולים', וכן 'פואד הרוצח - האינתיפאדה תנצח'.

אתמול אחר הצהריים הפגינו אלפים מתומכי התנועה האיסלאמית במרכז העיר נצרת. 3,000 מפגינים השתתפו בתהלוכה. בראש המפגינים צעדו משפחות ההרוגים ובכירי התנועה האיסלאמית. בתהלוכה השתתפו ח"כ עבד אל מאלכ דהאמשה. המפגינים קראו קריאות בגנות הכיבוש. בהפגנה לא נכחו שוטרים בעקבות החלטתה מפקד המחוז, שלא לגרום למתיחות נוספת.

לנדאו הורה למשטרה שלא להתערב


ביום שני, ה-1 באוקטובר, יתקיימו אירועי האיזכור הרשמים מטעם ועדת המעקב העליונה לענייני הציבור הערבי בישראל. בין היתר קראה ועדת המעקב לאוכלוסייה הערבית לעמוד דקה דומיה לזכר 13 הערבים שנהרגו במהומות לפני שנה, להסיר את הלוט מעל לאנדרטאות שהוקמו לזכר ההרוגים ביישובים השונים, ולקיים תהלוכות אל בתי הקברות.

ועדת המעקב ומנהיגים אחרים במגזר הערבי היפנו בימים האחרונים קריאה לכל הציבור הערבי ולכוחות המשטרה, לנהוג איפוק ולהימנע מחיכוכים ומהתגרויות. במשטרה מקווים שהאירועים יעברו בשקט.
בין היתר קיימו מפקדי המשטרה בצפון מפגשים ומגעים עם מנהיגים ערבים, ובהם אנשי דת, כדי לתאם דרכים לשמירה על השקט וכדי ליצור אפיקי הידברות שיסייעו להשבת הסדר על כנו במקרה של מהומות.

בד בבד עם אירועי האזכור, פותחים מחדש ארגוני שלום יהודיים וערביים את סוכות ההידברות והדו-קיום שהקימו לפני שנה, מיד אחרי ההתנגשויות של ראשית אוקטובר במספר מוקדים. ארגון בת-שלום, המאגד נשים יהודיות וערביות אזרחיות ישראל, יקיים סוכת הידברות כזו בימים רביעי, חמישי ושישי בשבוע הבא. בסוכה ישולבו פעולות מחאה נגד שליטתה של ישראל בשטחים ונגד האלימות עם דיונים על תהליך השלום ועל מעמדם של הערבים בישראל בהשתתפות אישים בולטים המזוהים עם מחנה השלום.

השר לביטחון פנים עוזי לנדאו, אמר אתמול כי הורה למשטרה שלא להתערב בשום עצרות והפגנות במגזר הערבי, אם יהיו במסגרת החוק ולא יפגעו בסדר הציבורי. לדברי לנדאו, נוכחות המשטרה במקום תהיה סמלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully