וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי: ישראל עשויה לתקוף את אירן

12.12.2007 / 19:21

נשיא צרפת רואה סכנה אמיתית למלחמה באזור. הציע לטהרן שיתוף פעולה בתחום הגרעיני האזרחי, אם אירן תסכים לבדיקות של סבא"א

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי אמר שהוא חושש מהמתיחות בין ישראל לאירן. לדבריו, יש סכנה אמיתית למלחמה, והסבירות הגבוהה יותר היא שישראל, ולא ארצות הברית, תהיה זו שתפעל צבאית נגד אירן. לדברי סרקוזי, "הבעיה אינה הסיכוי שארצות הברית תפתח במתקפה נגד אירן, אלא שישראל סבורה שיש איום אמיתי על ביטחונה".

עם זאת, אמר סרקוזי: "אם אירן תאפשר לפקחים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לבצע את עבודתם, אהיה מוכן לבוא לטהרן ולבחון אפשרות לשיתוף פעולה סביב אנרגיה גרעינית לצרכים אזרחיים". סרקוזי אמר את הדברים בראיון שפורסם היום ב"נובל אובזרווטר".

לדברי סרקוזי, כיום מקובל על כולם שלפעולותיה של אירן לא יכול להיות הסבר שאינו צבאי. בכך הביע סרקוזי את עמדתו ביחס לדו"ח המודיעין האמריקאי שפורסם בשבוע שעבר, על פיו השעתה אירן את תכנית הגרעין שלה בשנת 2003. סרקוזי לא פירט איזה סוג של שיתוף פעולה הוא מציע לאירן בתחום הגרעיני האזרחי, אבל הוא חזר ואמר שעל צרפת לסייע למדינות עניות יותר בעזרת מומחיותה הגרעינית. "אל לנו לסרב לאפשר למדינות שומרות חוק לפתח טכנולוגיה גרעינית אזרחית", אמר סרקוזי. הוא הדגיש שוב שהוא תומך בגישה של "תקיפות ודו שיח" עם אירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully