וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-5,000 מורים לא יגיעו מחר ללמד

שרון נובק

12.12.2007 / 18:52

אם לא יושג הלילה הסכם, ימשיכו המורים לשבות למרות צווי המניעה. "לא מדובר בהפרת צווים, אלא בהיעדרות לא מוצדקת מהעבודה"

במשרד האוצר בירושלים נמשכת משעות הצהרים (רביעי) ישיבה במאמץ להגיע להסכם, שיסיים את שביתת המורים. שר האוצר רוני בר-און, שרת החינוך יולי תמיר ויו"ר ארגון המורים העל-יסודיים רן ארז דנים בתוספת שכר למורים, בצמצום מספר התלמידים בכיתות ובהחזר שעות לימוד. הצדדים שוקלים הצעה למתן תוספת שכר של 8.5% בתמורה לתוספת שעות עבודה.

ממטה המאבק של המורים נמסר, כי לפחות 5,000 מורים לא יופיעו מחר בבתי הספר מחר למרות צווי המניעה. "בכ-200 תיכונים, ביניהם בתי הספר הגדולים בארץ, התקיימו היום ישיבות, בהן הצביעו המורים, והחליטו לא להגיע לבתי הספר", סיפר מורה ממטה המאבק לוואלה! חדשות.

במטה המאבק מבקשים להדגיש, כי היעדרות המורים מחר אינה מהווה הפרה של צו המניעה או ביזוי בית המשפט, מאחר וצווי המניעה מופעלים על ראשי הארגון המורים, ולא על המורים עצמם. כל צעד שינקטו המורים ייחשב להיעדרות לא מוצדקת מהעבודה, או להפרת משמעת של הארגון, ולא לעבירה פלילית. גם בהחלטתו של נשיא בית הדין הארצי לעבודה סטיב אדלר צוין בפירוש, כי הצו "אינו מחיל שום סנקציה על יחידים, ומהווה הפרת משמעת בלבד".

"מחר בשמונה בבוקר, המורים יגיעו לסניפי משרד החינוך ברחבי הארץ, ויקראו להסרת הצווים", אמר מורה ממטה המאבק. "אנחנו רוצים לחזור ללמד, אבל לא ככה".

בתוך כך, היום החליטה ועדת הכספים של הכנסת בדיון בזק לקצץ 46 מיליון שקלים, שנועדו לחיזוק מערכת החינוך בחיפה ובצפון. בקול ישראל דווח, כי חברי הוועדה דנו בקיצוץ במשך שניות, והצביעו עליו בעמידה בדרכם החוצה מחדר הישיבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully