וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ למדינה: למה שדרות אינה ממוגנת?

ספי קרופסקי

12.12.2007 / 16:22

שופטי ביהמ"ש העליון מתחו ביקורת חריפה על המדינה שלטענתם, אינה עושה מספיק כדי להשלים את המיגון בעיר בזמן סביר

"התרשמנו כי הבעיה הבטחונית החמורה עמה נאלצים תושבי שדרות להתמודד איננה חדשה, אלא הסיכון המרחף על העיר נמשך מזה זמן רב, ואף מתממש חדשות לבקרים, ותבע בעבר קורבנות בנפש. החיים בצל הסכנה המתממשת תובעים לא רק חיי אדם, אלא גם כוחות נפש אדירים מתושבי המקום". כך סיכמו היום (רביעי) שופטי בג"ץ דיון בעתירה של תושבי שדרות למיגון 800 בתים צמודי קרקע, נגד המדינה.

עוד כתבו השופטים איילה פרוקצ'יה, יוסף אלון וסלים ג'ובראן, כי על המדינה לעשות "כל מאמץ על מנת להחיש את הליך מציאת הפתרונות לבעיית ההתגוננות של תושבי שדרות, ומיגון הבתים בכלל זה. בהקשר זה נאמר לנו, כי עד סוף חודש דצמבר 2007 תסתיים עבודת המטה. אנו מקווים ומצפים כי לוח זמנים זה יישמר, לאור חומרת המצוקה של תושבי האזור".

הרכב השופטים מתח ביקורת חריפה על התנהלותה של המדינה הנדון, והוסיף כי "הממשלה והגורמים המוסמכים אינם פועלים בנמרצות מספקת וברמת העדיפות הראויה כדי להסדיר את נושא המיגון בעיר, ועקב כך נחשפים התושבים, אנשים, נשים וטף, צעירים וקשישים, לסיכונים גורליים, באין מערך הגנה ראוי בבתיהם".

"התושבים פנו בעניין זה לגורמי הממשלה במשך תקופה ארוכה, ואף קבלו מגורמים שונים הבטחות בעל פה ובכתב כי נושא זה יטופל בעדיפות ראויה, אך עד כה לא נעשה דבר", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully