וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי חיסל את הגנרל הלבנוני?

12.12.2007 / 15:18

עד כה אף גורם לא נטל אחריות על חיסולו של פרנסואה אל-חאג' הבוקר. פרופ' זיסר: החשד הראשון הוא ארגוני תומכי אל -קאעדה

הבוקר חוסל בביירות הגנרל פרנסואה אל-חאג' בפיצוץ מכונית תופת אך עד כה לא נטל אף גורם אחריות על כך. אל-חאג' היה אמור לרשת את מפקד הצבא, הגנרל מישל סלימאן, עם מינויו הצפוי לתפקיד נשיא לבנון. על אף שגורמים בלבנון מאשימים את דמשק בכך שיזמה את החיסול, סוריה מגנה אותו בתוקף ומפנה, כצפוי, את האצבע המאשימה לכיוון ישראל.

"אני יכול להגיד שיש קשר בין החיסול לבין משבר הבחירות בלבנון. מי שחיסל את אל-חאג' רצה לחבל בבחירות ובמאמצים להגיע לפשרה", פוסק המומחה ללבנון פרופ' קייס פירו, אם כי הוא נמנע מלהביע דעה מי עומד מאחוריו. "כפי ששופט אינו יכול לקבוע כל עוד אין בפניו ראיות, כך גם אני כאיש אקדמיה איני יכול לדעת. כרגע כל גורם מאשים את השני. התנקשות בחייו של איש חשוב בלבנון תמיד הופכת להיות כלי בידי המפלגות השונות בלבנון ולכן קשה לדעת".

ראש החוג למזרח תיכון באוניברסיטת תל אביב, פרופ' אייל זיסר, מעט יותר החלטי. השערתו הראשונה היא כי מי שעומד מאחורי החיסול הוא ארגון אל-קאעדה. "החשד הראשון הוא ארגונים תומכי אל-קאעדה הפועלים בלבנון, ושבעבר ניסו לערער את היציבות במדינה על ידי ירי קטיושות לעבר ישראל ופגיעה בחיילי יוניפ"ל".

יחד עם זאת, זיסר אינו מוציא מכלל אפשרות כי מדובר בהוראות מדמשק. "ייתכן כי מדובר בגורמים סורים או בגורמי חיזבאללה. איני יודע מה האינטרס שלהם אך אי אפשר להוציא אותם מכלל אפשרות בהקשר הזה". ומה באשר למעורבות ישראלית? "אין סיכוי", קובע פרופ' זיסר.

העובדה שאל-חאג' חוסל ליד ארמון בעבדא הנמצא ברובע הנוצרי של ביירות מעלה מספר שאלות ביטחוניות אצל פרופ' פירו. "איך יכול להיות שזרים יתגנבו לתוך השכונות הנוצריות האלה ויגיעו לאיש? אני משער שכוחות פנימיים בתוך האיזור הזה פעלו בתוך האיזור, לאו דווקא על דעת עצמם. אולי הם סוכנים של המודיעין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully