וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתקרבים לפעולה קרקעית בעזה"

12.12.2007 / 15:08

הרמטכ"ל אמר היום כי על צה"ל להיערך לעימות ביותר מזירה אחת, ולאיומים גוברים על העורף. "צה"ל ייערך לכל תרחיש מול אירן"

מערכת וואלה!

"ההרתעה הישראלית חזקה ותקפה גם לאחר מלחמת לבנון השנייה, ואפשר לומר שמאז היא אף התחזקה בשיעורים ניכרים", כך אמר היום (רביעי) הרמטכ"ל, גבי אשכנזי, בכנס בנושא "אתגרי ביטחון במאה ה-21" שנערך במכון למחקרי ביטחון לאומי באוניברסיטת תל אביב.

לדברי הרמטכ"ל, רק צבא איכותי יכול לגרום להרתעת שכנינו. "גם סאדאת, עליו השלום, הבין שאת הסכסוך עדיף לפתור בדיונים. ישראל עם צבא חזק תביא את אויבינו להבין שאת הסכסוכים פותרים על שולחן הדיונים".

אשכנזי התייחס בנאומו לנושא הגרעין האירני. "ככל שאירן מתקדמת בדרכה היא מגלה יותר תעוזה גם בהתנהגותה האזורית, ומעודדת גורמים רדיקליים שונים. התגרענות אירן מהווה התפתחות שלילית ליציבות האזור ולשלום העולם כולו. על הקהילה הבינלאומית לעצור את אירן, אך עלינו בצה"ל מוטלת האחריות להתכונן לכל תרחיש במידה שזה לא יצליח".

עוד הוסיף הרמטכ"ל, כי גדלה הסבירות שבמלחמות הבאות ישראל תתמודד במספר זירות, מול אויב עם נשק מתקדם. "אנו צופים עימות ביותר מזירה אחת בו זמנית, והמענה מבחינתנו יהיה התקפה ישירה ויכולת להכריע אויב במרכזי העורף. לשם כך עלינו לשלב אש מדויקת ותמרון יבשתי. חרף מורכבות האיומים והקשת האפשרית של העימותים, צה"ל חייב להכריע במהירות בכל עימות. יכולת הכרעה באיומים סימטריים תביא להכרעה באיום א-סימטריים".

"מתקרבים למבצע גדול בעזה"

בנושא האיום על העורף, אמר אשכנזי כי "קיים מכנה משותף בין כל אויבינו, והוא האיום על העורף. האיום גדל, ומחייב את צה"ל במענה התקפי והגנתי. לפי הבנתי, איום זה התפתח כשהאויב הבין שהוא לא יכול לנו צבא מול צבא. לכן הם פונים לאיומים על העורף, החל מהקסאם ועד השיהאב".

אשכנזי הוסיף בנושא כי צה"ל "פועל לחיזוק מרכיבי ההגנה. המלחמה לימדה אותנו שיש לשים דגש על העורף. אנו בונים מערכת הגנה רב שכבתית, כך שנוכל להקדים את הזדמנויות היירוט ממעגל שני ושלישי".

"בשנים הקרובות עלול לגבור הצורך לפעול מול איומים משמעותיים ממרחקים ארוכים. על כן, יכולת הפעולה בהתקפה ובהגנה מול איומים מרוחקים מסוגים שונים תשודרג משמעותית בשנים הקרובות".

לגבי האפשרות למלחמה עתידית עם סוריה אמר "נצטרך ללכת לא רק על היכולת, אלא גם על הרצון של הצד השני להלחם. לייצר עבורו מחיר גבוה ללחימה עד שישאל את עצמו אם הוא יכול להמשיך. דווקא בסוריה כמדינה יש מרכזי כובד בהם אפשר לפגוע."

נאומו של הרמטכ"ל התייחס גם לפעולות של הימים האחרונים ברצועת עזה. "אני פועלים כל העת ברצועה. פעילות זו מביאה להשיגים, אך לא להפסקת אש. אנו מתקרבים לאפשרות של פעולה, אך צריך לעסוק בשאלה מה יקרה ביום שאחרי. עד אז יש למצות כל אפשרות. יש ערך לפגיעות בארגוני הטרור, אך יתכן שנגיע לנקודה של פעולה גדולה. בסופו של דבר נצטרך לקיים סוג של שליטה בשטח - מודיעינית ומבצעית".

צילום וידאו: איריס דומאני. עריכה: יאיר דניאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully