וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע הצלב של המועמד הרפובליקני

שי אילן

12.12.2007 / 14:53

הרפובליקנים כנראה אוהבת את האקבי, מועמד מפתיע שהכפיל את התמיכה בו תוך חודש. לפי סקר חדש הוא במקום השני, אחרי ג'וליאני

המרוץ לבחירות בארצות הברית סיפק השבוע הפתעה חדשה. מועמד רפובליקני שאיש לא לקח אותו בחשבון כמי שיתחרה על הבכורה הפך למי שנושף בעורפו של ג'וליאני המוביל. בשבוע שעבר פורסם שהכומר מייק האקבי עשוי להיות המועמד המועדף על המצביעים הרפובליקנים באיווה. כעת מפרסמים הוושינגטון פוסט במשותף עם רשת ABC שהאקבי הכפיל את כוחו מאז נובמבר, והוא נושף בעורפו של ג'וליאני גם במישור הארצי.

האקבי זוכה ל-19 אחוזי תמיכה, בעוד שבתחילת נובמבר היו לרשותו רק 9 אחוזים. התמיכה בג'וליאני צנחה מ-34 ל-25 אחוזים בלבד. גם התמיכה במיט רומני, מושל מסצ'וסטס לשעבר עלתה מ-13 ל-17 אחוזים ואילו פרד תומפסון וג'ון מק'קיין ירדו למקום הרביעי והחמישי, תומפסון עם 14 אחוזים ומק'קיין עם 12 אחוזים בלבד. ג'וליאני מוביל בשיעור הנמוך ביותר מאז תחילת הקמפיין.

הפכים בצמרת

בעוד שרודי ג'וליאני, ראש עיריית ניו יורק לשעבר נחשב לליברלי יחסית, האקבי הוא שמרן מובהק ואדוק. האגף היותר ימני ודתי במפלגה הרפובליקנית הסתייג מג'וליאני כמי שתמך בעבר בהפלות, בזכויות הומוסקסואלים ובהתייחסות סלחנית למהגרים לא חוקיים. "הסיבה לבעיות של האנושות היא שהחטא שולט בלבבות בני האדם, במקום המושיע", אמר האקבי ב-1998, בעת שהיה מושל ארקנסו. לדבריו אז "התשובה נמצאת בידי הכנסייה, אבל היא מכחישה את זה בפחדנות ושואלת מתי העולם ישתנה".

את משנתו המנהיגותית הוא תיאר תוך היזכרות בכנסייה הראשונה בראשה עמד: "חשבתי שאהיה רב חובל של ספינת מלחמה ואוביל קרב נגד החשיכה הרוחנית", אמר האקבי והוסיף: "אבל הם רצו את רב החובל של ספינת האהבה". האקבי אמר אז כי הוא מקווה "לזכות באומה מחדש למען ישו". בשנת 92' אמר האקבי על סוגיית האיידס ש"יש לבודד את נשאי המגיפה הזאת". לדידו, הומוסקסואליות היא "סטייה, דבר בלתי טבעי וחטא". לאחרונה כשנשאל על האמירות שלו לגבי בידוד חולי איידס, הוא ענה שאולי היום היה מנסח את הדברים אחרת, אבל שבאופן עקרוני אינו חוזר בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully