וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוחד: הילדים שהסעירו את ישראל

נעה נבט

12.12.2007 / 18:03

הפעוטה מוורנאסי אינה הילדה הראשונה שמסעירה מדינה שלמה. נעה נבט חוזרת לילדי המריבה, מיוסל'ה שוחמכר ועד לברונה קרולין

יוסל'ה שוחמכר -

בשנות ה-60 סערה המדינה על רקע פרשת העלמותו של יוסל'ה שוחמכר. יוסל'ה היה בן שש כשהוריו מסרו אותו להשגחת סבו החרדי. כשמצבם הכלכלי השתפר, הם ביקשו לקבל את בנם בחזרה, אך הסבא סירב בטענה שההורים מבקשים להמיר את דתו של הילד. הסב נעלם יחד עם יוסל'ה, ולאחר שנתיים וחצי מצאו אותו אנשי המוסד בברוקלין והשיבו אותו להוריו (צילום אילוסטרציה: שרון בוקוב)

ברונה קרולין -

ברונה קרולין נולדה בברזיל ב-1986, וכשהיתה בת ארבעה חודשים נשלחה לישראל. יעקב וסימון תורג'מן, שאימצו אותה, לא ידעו שתעודת האימוץ שקיבלו מזויפת, ושקרולין נחטפה מאמה. בשנת 1988, במהלך תחקיר של תוכנית טלוויזיה בריטית, נודע להוריה הביולוגיים של ברונה שהיא נמצאת בישראל. אחרי מאבק ארוך וקורע לב, פסק בית המשפט שקרולין תחזור לברזיל. בשנת 2004 פורסם כי היא אם חד הורית לשני ילדים (צילום: אלכס ליבק)

הביציות של הזוג נחמני -

בני הזוג רותי ודני נחמני עברו תהליך של הפריה חוץ גופית כדי להביא ילד לעולם באמצעות אם פונדקאית. בשנת 1992, לאחר שהביציות של רותי הופרו בזרעו של דני ונשמרו בבית החולים, השניים נפרדו, דני עבר לגור עם חברתו ואף הביא עימה ילדה לעולם. הוא ביקש להפסיק את תהליך ההפריה, ורותי פנתה לבית המשפט כדי להמשיך אותו. בית המשפט העליון נעתר לבקשתה, אך רותי לא הצליחה להפוך לאם (צילום: אלכס ליבק)

תינוק המריבה -

בשנת 2004 נמסר לאימוץ תינוק בן יומו, שהוריו חיו בנפרד. כמה חודשים מאוחר יותר ההורים חזרו לחיות ביחד, וביקשו להשיב להם את ילדם. בית המשפט לענייני משפחה קיבל את תביעתם, והורה להורים המאמצים למסור אותו. הם עתרו לבית המשפט המחוזי בתל אביב, שפסק לבסוף לטובתם. התינוק נשאר בידי ההורים המאמצים, אמו הביולוגית מבקרת אותו מספר פעמים בשבוע, אך לאביו אסור לראותו (צילום: מוטי קמחי)

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

הפעוטה מוורנאסי -

בשבוע שעבר נמצאה פעוטה כבת שנתיים בוורנאסי שבהודו. הוריה של הפעוטה, ישראלי ופינית, אושפזו בעקבות התקף פסיכוטי, והמטיילת זוהר מטלון פרסה עליה את חסותה. סבתה הפינית וסבה הישראלי יצאו להודו במטרה לחזור לארצם עם הילדה. המשבר נפתר כשבית המשפט החליט לשחרר את ההורים מהאשפוז, והפעוטה חזרה לחזקתם. כלי התקשורת בישראל, שכמו הורי הילדה יצאו מאיזון בימים האחרונים, חוזרים לשגרה (צילום: אילוסטרציה, מתוך מעריב וידיעות אחרונות)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully