וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הציבור יכול למנוע אלימות נגד קשישים"

שרון נובק

12.12.2007 / 5:45

יו"ר איגוד הסיעוד טוען כי ערנות של כלל הציבור לתופעה עשויה לסייע בצמצומה. לדבריו, הענישה לא מרתיעה מספיק את העבריינים

"החברה הישראלית עוד לא הפנימה את תפקידה במניעת אלימות נגד קשישים", כך אומר יו"ר איגוד נותני שירותי הסיעוד דורון רז בראיון לוואלה! חדשות. לדבריו, התגייסות החברה וערנות מצד הישראלים תסייע בצמצום התופעה, המעסיקה לאחרונה את הציבור בישראל.

תקיפות הקשישים בחודשים האחרונים העלו את הנושא הכאוב לכותרות, וחדרו למודעות הקולקטיבית. רז לא בטוח שיש עלייה במקרי האלימות נגד קשישים, אך לדעתו, המקרים לאחרונה קשים ומוחצנים יותר. "קשישים מותקפים יותר במקומות ציבוריים והאלימות נגדם קשה יותר", הוא קובע.

רז טוען, כי לציבור תפקיד מרכזי בצמצום התופעה. "לבנקים יש מספיק כסף להציב שומרים ליד הכספומטים, והם יכולים להרתיע שודדים", מציע רז. "גם עוברי אורח צריכים לגלות ערנות, לסייע לקשישים בעת צרה, להתריע מפני חשודים, ובכך להוות כוח מרתיע בעצמם".

"לא מתלוננים מתוך בושה"

רז מצביע על כוח נוסף שעשוי לסייע במאבק בתופעה. "הענישה לא מרתיעה", הוא קובע, וקורא לרשויות להחמיר בענישה. "אם היתה הרתעה היה קל יותר לקשישים לחשוף את עצמם, והדגש צריך להיות על ענישה חמורה והרתעה מצד רשויות החוק".

לדברי רז הבעיה חמורה יותר מהמצטייר בתקשורת, מאחר ורוב מקרי האלימות נגד קשישים מבוצעים על ידי קרובי משפחה. "זו לא בהכרח אלימות פיזית, אלא גם אלימות מילולית וכלכלית". לדברי רז, עובדה זו מקשה לחשוף את הנתונים, שכן הקשישים לא מתלוננים על בני המשפחה מתוך בושה או מחשש לפגוע בקרוביהם.

איגוד נותני שירותי הסיעוד מטפל בכ-20 אלף קשישים, ומאגד בתוכו את מרב הגופים המטפלים בהם. האיגוד מקיים ביקורי בית תכופים בבתי קשישים, ומספק להם הדרכה, שתסייע להם להימנע מתקיפות אלימות. "העובדים הסוציאליים שלנו עובדים עם הקשישים על סימולציות, ומנסים לגרום להם לתכנן יותר את המהלכים שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully