וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלג'יר: "אל קאעדה ביצע את הפיגוע"

12.12.2007 / 0:25

10 אנשי או"ם נהרגו ונזק רב נגרם למבנה. בפיגוע נהרגו יותר מ-67 בני אדם. ארצות הברית מיהרה לגנות את המעשה

יותר מ-67 בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו אתמול (שלישי) בשני פיצוצים באלג'יריה בירת אלג'יר, שבוצעו על פי הדיווחים על ידי מחבלים מתאבדים. על פי ההערכות, מספר ההרוגים עתיד לעלות. מדובר ככל הנראה בשתי מכוניות תופת. אחד מהפיצוצים נועד, על פי החשד, לפגוע במבנה של האו"ם. עשרה אנשי או"ם נהרגו בפיצוץ.

הפיצוץ השני אירע ליד בניין בית המשפט העליון. לבנין האו"ם נגרם נזק רב. ארצות הברית גינתה את המעשה וכינתה את מבצעיו "אויבי האנושות". דובר הבית הלבן אמר: "ארצות הברית עומדת לימין העם האלג'ירי והאו"ם בהתמודדותם מול אלימות חסרת תוחלת זו".

אלימות הנמשכת משנות ה-90'

שר הפנים האלג'ירי נוראדין יאזיד זרחוני אמר כי הוא משוכנע שהפיגוע בוצע על ידי הפלג הצפון אפריקאי של אל קאעדה. הנציב העליון של האו"ם לענייני פליטים, אנטוניו גוטיירס אמר שאין לו ספק שמשרדי האו"ם היו מטרת הפיגוע. גוטיירס הוסיף כי "זו שערוריה, אין במעשה הזה כל היגיון".

המתיחות באלג'יר נמשכת מאז ראשית שנות התשעים, אז השתלט הצבא על השלטון בעקבות עלייתה של מפלגה איסלמית קיצונית. במשך כמה שנים ביצעו מיליציות איסלמיות מעשי טבח באזרחים. בשנים האחרונות האלימות שככה, אבל המורדים המזדהים עם ארגון אל קאעדה ביצעו מדי פעם פיגועי התאבדות. בחודש אפריל בוצעה שרשרת של פיגועי התאבדות, בה נהרגו 33 בני אדם.

  • עוד באותו נושא:
  • אל-קאעדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully