וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמים נפתחים, גם עם בלגיה

זוהר בלומנקרנץ

11.12.2007 / 9:31

השוקולד והוופל בהיכון: הסכם תעופה חדש להגברת התחרות בקו ליאז'-נתב"ג יחתם היום בין המדינות

השמיים בין ישראל לבלגיה נפתחים בראשונה: מנהלי רשויות התעופה של ישראל ובלגיה, יחתמו היום (ג') על הסכם תעופה חדש, לפתיחת השמיים לתחרות בין שתי המדינות - כך נודע ל-TheMarker. ההסכם החדש התגבש בשיחות תעופה שהחלו אתמול בירושלים ויסתיימו היום בצהריים ובמרכזן, נושא כניסתן של עוד חברות תעופה סדירות, בקווי התעופה בין ישראל לבלגיה וממנה.

בלגיה מבקשת, כי חברת תעופה סדירה נוספת חדשה תתחיל לפעול בקו ליאז' - נתב"ג, בנוסף לחברת בריסל איירליינס אשר פועלת היום בקו התעופה הסדיר בריסל - נתב"ג. המשמעות המעשית היא, כי גם עוד חברת תעופה ישראלית סדירה, תוכל הדדית, להיכנס ולפעול מנתב"ג לבלגיה, בנוסף לחברת אל על אשר מפעילה כעת קו טיסות סדיר לבריסל. לחברת אל על ולבריסל איירליינס יש אף הסכם שיתוף פעולה - "קוד שרינג" בקו נתב"ג - בריסל - נתב"ג.

עוד עולה בשיחות עניין הפעלתן של טיסות מטען ליעדי המשך, משתי המדינות. כך למשל, ישראל מבקשת להגדיל את מספר היעדים שמטוסי המטען של חברות ישראליות כמו אל על וק.א.ל - קווי אוויר למטען - יוכלו לטוס מנתב"ג דרך ליאז' שבבלגיה, לארה"ב ולמזרח הרחוק.

במפגש אשר יסתיים היום אפשר שיעלה אף עניין תלונותיה של חברת התעופה בריסל איירליינס, נגד רשות שדות התעופה (רש"ת) לגבי הגבלות על המראת מטוסיה בשעות הלילה מנתב"ג. לטענת חברת התעופה הבלגית היא נתקלת באופן שיטתי כמעט, בסירוב ישראלי, לאשר המראות נוסעים חריגות בלילה, כתוצאה מעיכוב בזמן ההמראה המתוכנן, בגלל תקלה טכנית או בעיה ביטחונית. זמן ההמראה הסדיר של החברה הבלגית, חל כמחצית השעה לפני סגירת נתב"ג להמראות מטוסים בלילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully