וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדו"ח האמריקאי על אירן - מצחיק"

יהושע בריינר

10.12.2007 / 20:40

ד"ר סרגיי קורגיניאן, המקורב לנשיא הרוסי: מעולם לא ראיתי דבר מגוחך יותר מהדו"ח הזה. בן אליהו: אסור לפסול את האופציה הצבאית

"דו"ח המודיעין האמריקאי על תוכנית הגרעין של אירן מצחיק, ועומדים מאחוריו אינטרסים פוליטיים", כך אמר הערב (שני) ד"ר סרגיי קורגיניאן, בכיר לשעבר במודיעין הרוסי המקורב לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

קורגיניאן אמר עוד שההערכה "מתנדנדת יחד עם המדיניות האמריקאית", והוסיף שהוא מעולם לא ראה "דבר מגוחך יותר מהדו"ח הזה". קורגיניאן אמר עוד, שלא מפתיע שההערכה מתפרסמת שנה לפני הבחירות לבית הלבן.

קורגיניאן דיבר בכנס שארגן מכון פישר למחקר אסטרטגי לכבוד ספרו החדש "חולשת הכוח". הוא אמר כי הנשיא פוטין אדיש לחלוטין לאירן, ובניגוד לדעה הרווחת, התומכים הגדולים של האירנים הם הסינים. "למרות מה שחושבים, פוטין פי עשרה יותר פרו מערבי מכל פוליטיקאי רוסי אחר", אמר קורגיניאן.

מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף (במיל') איתן בן אליהו, דיבר גם הוא בארוע. "נכון שהדו"ח קובע שהחל מ-2003 אירן הקפיאה את פיתוח הפצצה עצמה, אך הוא קובע גם שבעוד כמה שנים יהיה בידיה מספיק חומר בקיע לבניית פצצה", אמר בן אליהו. "עוד עולה מהדו"ח שבמשך 23 שנים היה מאמץ ברור להגיע לנשק גרעיני, ואירן רכשה רכיבים ממדינות שונות. לאירן יש יכולת טכנית להשלים את המרכיבים החסרים להרכבת הפצצה".

בן אליהו אמר עוד שדווקא כעת אסור להוריד את הלחץ הבינלאומי מאירן. "ואסור לפסול את האופציה הצבאית אלא לחזק אותה. אחרת מאמץ של שנים עלול לרדת לטמיון. אירן ביצעה תרגיל מבריק שבאמצעותו הורידה מעצמה את הלחץ הבינלאומי. הסכנה לא פחתה, אלא גברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully