וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רוצים לזהם? הזמינו מונית סולרית

10.12.2007 / 9:18

משתתפי ועידת האקלים בבאלי לא חייבים לזהם גם כשהם נוסעים מהמלון לוועידה: מונית סולרית הגיעה משוויץ במיוחד עבורם

משלחות מכובדות מ-188 מדינות הגיעו לוועידת האקלים הבינלאומית בבאלי, העוסקת בכל הדרכים האפשריות בצמצום הזיהום העולמי. אם מישהו מחברי המשלחות מרגיש אשם על כך שהוא מגיע לדיונים בוקר בוקר במונית המזהמת את הסביבה, כעת עומדת לרשותו המונית הסולרית של לואיס פלמר.

למונית לקח לא מעט זמן להגיע לאינדונזיה, הישר משוויץ. בעל המונית פלמר, מורה במקצועו, הגשים חלום ילדות ישן באמצעות המונית: הוא נסע כל הדרך מביתו האירופי הקריר, דרך מדבריות, ערים ומעל הים, עד שהגיע לבאלי. "ב-1986 הייתי נער בן 14, וחלמתי יום אחד לנהוג מסביב לעולם", סיפר לסוכנות הידיעות AFP. "אבל איך אני יכול לנהוג מסביב לעולם וליהנות מהנוף תוך כדי שאני מזהם אותו? לכן, החלטתי שהמכונית המושלמת עבור כך תהיה מכונית סולרית".

אפשר לנסוע גם כשמעונן

המונית נבנתה במשך שלוש שנים, בעזרת מדענים מארבע אוניברסיטאות ו-15 חברות מסחריות משוויץ. הדלק היחיד שהיא משתמשת בו הוא אור השמש, וכדי לאפשר זאת היא גוררת אחריה תאים סולריים בגודל של שישה מטרים רבועים. התאים מייצרים חשמל המוזן לסוללה וזו, בתורה, מאפשרת למכונית לנסוע מרחק של עד 100 קילומטרים ליום. הסוללה נטענת גם בעודפי האנרגיה, שמאפשרים לפאלמר לנסוע גם בלילה, או סתם כשמעונן. "זו הפעם הראשונה שרכב נסע חצי עולם בלי טיפה אחת של דלק", מתרברב פאלמר.

זו לא ההרפתקה הראשונה של פאלמר: הוא חצה את אפריקה באופניים ואת צפון אמריקה במטוס קל, אבל הנהיגה לבאלי הציבה בפניו אתגרים חדשים: התנועה באינדונזיה עצמה, הוא מדווח, איומה ונוראה. אבל הוא לא מתייאש: תכניותיו להמשך כוללות חזרה לשוויץ דרך מרבית שאר העולם – אסיה, אוסטרליה, צפון אמריקה ואפריקה.

לכשיחזור למדינתו, הוא מתכוון להשתמש בטיול שביצע כדי לקדם את המכירה המסחרית של המכונית נטולת הדלק. אבל בינתיים, ידיו האוחזות בהגה מלאות עבודה. המונית שלו הפכה לאטרקציה בוועידת האקלים, בין נציגי המשלחות ותיירים סקרנים גם יחד. "בינתיים הרכב עובד כמו שעון שוויצרי", הוא מחייך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully