וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קאיה" הקוריאנית משהה הייבוא לישראל

דניאל שמיל

10.12.2007 / 7:10

יצרנית הרכב החליטה שלא להאריך את זיכיון היבוא של סמל"ת, ולהפסיק הפעילות בישראל עד להודעה חדשה

יצרנית הרכב הקוריאנית קאיה מפסיקה את זיכיון היבוא של היבואן הנוכחי שלה, סמל"ת. קאיה הודיעה אתמול כי היא מפסיקה את פעילותה בישראל, לפחות לעת עתה.

זיכיון היבוא, שהיה בידי סמל"ת מ-94', לא יוארך בסוף השנה, והיבוא לישראל ייעצר עד שיימצא יבואן חדש. אבי קרטין, דובר סמל"ת, מסר כי החברה מתחייבת להעניק שירות ללקוחות כל עוד אין זכיין אחר לקאיה בישראל. אולמות התצוגה יישארו פתוחים, אבל המכירות ייפסקו.

מקור בסמל"ת אמר אתמול: "יכולנו להיפטר מהמלאים במחיר מופחת, אבל החלטנו לדאוג ללקוחות הקיימים שלנו, ולכן אנחנו עוצרים את המכירות ממחר. עד להכרזה על יבואן חדש אנחנו נישא באחריות ובשירות, ולא משנה כמה זה יעלה לנו".

מאז 2002 קאיה לא הצליחה למכור יותר מ-2,000 מכוניות בשנה, למרות הצמיחה בשוק הרכב, שבו יימכרו השנה יותר מ-190 אלף מכוניות. לשם השוואה, יונדאי מסרה ב-11 החודשים הראשונים של 2007 ללקוחותיה 16,843 מכוניות, לעומת 1,393 בלבד שמכרה קאיה.

לדברי מקור בסמל"ת, "אין הסבר למה שקרה. לא הודיעו שום דבר. פשוט לא האריכו את הזיכיון, וכך נודע לנו. מבחינה עסקית זו מכה לקבוצה. יש חשש שייגרם נזק למותג. אם לקוריאנים היה שכל, הם היו צריכים להודיע במקביל על הזכיין הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully