וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלום האמריקאי מתייקר: עלייה במחיר הוויזה

חיים ביאור

10.12.2007 / 7:02

עלות הנפקת אשרת הכניסה לארה"ב תעלה בשבועות הקרובים ב31% ותעמוד על 131 דולר

הנפקת הוויזות לארה"ב תתייקר בקרוב ב-31 דולר, ומחירה יהיה 131 דולר. ההתייקרות צפויה לחול בתחילת 2008, אך הודעה עליה עדיין לא נמסרה באופן רשמי.

עו"ד פרי נובוטני, חבר לשכת עורכי הדין בישראל ובניו יורק ומומחה לדיני הגירה ולשוק העבודה האמריקאי, אמר שההתייקרות נובעת מאישור שקיבל ה-FBI לגבות ממשרד החוץ האמריקאי 20 דולר על כל בדיקת טביעות אצבעות המבוצעת על ידו במסגרת תהליך הנפקת הוויזה, וכן מהוצאות של משרד החוץ האמריקאי.

בענף התיירות מעריכים שהתייקרות תגרום האטה שולית בלבד בקצב הגידול ביוצאים לארה"ב. גם חברות היי-טק ישראליות הפועלות בארה"ב אינן צופות שההתייקרות תגרום לירידה במספר העובדים הנשלחים מטעמן לארה"ב.

בכל שנה מבקשים כ-130 אלף ישראלים אשרות לארה"ב, כך שהסכום אשר גבתה עד כה ארה"ב מישראלים על אשרות היה כ-13 מיליון דולר. סכום זה מיועד בין היתר לממן את המערך שהקימה השגרירות לבדיקת מבקשי הוויזות, הנדרשים להגיע באופן אישי לשגרירות.

לדברי נובוטני, הסכום הנגבה כעת בעבור כל ויזה - 100 דולר - אינו משולם במטבע האמריקאי, אלא בשקלים, בבנק הדואר. שם גובים על הוויזה 410 שקלים - סכום שאינו משקף את ירידת שערך הדולר בשבועות אחרונים אל מתחת לארבעה שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully