וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבן בחלום כתום

שגיא מנדלבוים

9.12.2007 / 14:38

הצבע אמנם נמוג מהר, אבל החלומות שלנו הם ממש לא בשחור לבן. מה מייצגים הצבעים השונים בעולם החלימה המסתורי?

הצבעים הם חלק חשוב מחיינו. הם נמצאים בכל מקום ועומדים לרשותנו בכל עת. יש להם השפעה רגשית עלינו ובעזרתם אנחנו מודדים יופי ומביעים את עצמנו בחלום. בחירות רבות בחיינו נעשות בעקבות ההשפעה העצומה של הצבעים עלינו.

הצבעים הם שפה אוניברסלית המאפשרת לבטא, להבין ולראות רבדים נוספים באישיות שלנו וזאת מבלי שנצטרך להשתמש במלים. אנו זקוקים לצבעים כדי לבטא את ההוויה הפנימית המוסתרת ופעמים רבות, בחירת הצבעים שלנו מידי יום מבטאת את הפנימיות שלנו, את מצב רוחנו וחושפת את הסודות הכמוסים ביותר שלנו.

מחקרים מראים שמרבית החלומות שלנו הם בצבעים, אבל בדרך כלל דקות ספורות לאחר היקיצה נמוגים פרטי הצבע של החלום. משמעות הצבעים בחלום אינה עומדת בפני עצמה ויש לנסות ולהבין את ההקשר של הצבע עם החפץ, הדמות, או כל פרט אחר המופיע בחלום. עלינו לחשוב מדוע הפריט המסוים הזה מופיע בצבע ולנסות להבין את משמעות הפריט ביחס לצבע. אין ספק, כי מקומם הטבעי של הצבעים הוא בחלום שלנו. החלום, כמו הצבעים, הוא שפה ללא מלים, שדרכה בא לידי ביטוי עולמנו הפנימי. הבנת משמעות הצבעים חיונית לא רק להבנת החלום, אלא מהווה חלק חשוב מתהליך ניתוח סימבולים רבים בחיינו.

בכדי ללמוד על הצבעים, עלינו לראות אותם כתהליך התפתחותי המתחיל בצבע אדום המייצג אנרגיה גולמית, ראשוניות וחייתיות. האדום מתבגר ומתפתח לכתוב, צהוב וכן הלאה ולבסוף מגיע לצבע הסגול המייצג את הרוחני ואת העולם שמעבר. קיימת הקבלה בין צבעי הצ'קרות, המפתחים האנרגטיים דרכם אנו מקבלים את השפע של היקום לבין הצבעים. הצבעים הבאים הם שבעת צבעי הצ'קרות. לימוד ומחקר צבעים אלו גם יעזור בלימוד המרכזים האנרגטיים האלו ותפקודם.

אדום

הצבע האדום מייצג את יסוד האש. את הכוח הראשוני היוצר יש מאין בחיינו. הוא מייצג את הרצונות והתשוקות שלנו. הוא עוסק בהתחלות וראשוניות, אך בעיקר בכוח הרצון ויכולת הביצוע. הצבע האדום יכול לסמל גם נחישות, אומץ וחיבור למימד הפיזי. מצד שני, צריך לזכור כי האדום, האש, מייצג כעס, אימפולסיביות, אי דחיית סיפוקים ואגוצנטריות. האדום מאוד מיני ומלא תשוקה ויכול להיות בו משהו קצת ילדותי ולא בוגר.

אם הופיע בחלומכם הצבע האדום, בדקו איזה התחלות חדשות הוא מסמל בחייכם, האם הוא מייצג תשוקה, מיניות ואולי כעס? ייתכן וישנו דבר בחייכם שאתם רוצים וחוששים להביע, החלום יכול להיות קריאת ההשכמה לה אתם מחכים.

כתום

הכתום הוא אדום שהתבגר. האדום ראה רק את עצמו וכעת יש הבנה שלבד זה לא מספיק ולכן הוא מחפש מערכת יחסים. הכתום מסמל זוגיות, חיוניות ויצירתיות. הוא מבין שהוא לא לבד ולכן מפתח שליטה עצמית וחשיבה זהירה.

גם התשוקה החייתית של האדום מתעדנת והופכת להיות אהבה, יצירה ויצירתיות. הכתום מבטא גם נטייה לאמנות ויכול גם לייצג השראה. אם הופיע בחלומכם הצבע הכתום, נסו לחשוב מדוע הוא הופיע והיכן. האם צריך לשפר דבר מה במערכת היחסים שלכם? אולי אתם מרגישים חסומים וזקוקים להשראה?

צהוב

הצהוב הוא צבעה של השמש, מקור החיים שלנו. בלי השמש אין חיים. זהו צבע המסמל שפע, הצלחה ובריאות של הגוף והנפש. בסולם ההתפתחות, הצהוב הוא שוב התפתחות של הצבע האדום, שהפך לכתום ועכשיו הוא יוצא החוצה לעולם האמיתי ומתמודד עם המציאות. זהו צבע המסמל גם אומץ והתגברות על פחדים, עוסק בניקיון פנימי, אינטואיציה וחוכמה פנימית. המשפט 'אין חדש תחת השמש' מתאים לצבע הזה, משום שהוא עוסק באמת ובצורך שלנו להוציא את האמת לאור.

הצבע הצהוב בחלום יכול לרמז על דברים רבים. הוא יכול לסמל רצון לשפע ואושר, או התמודדות עם הצלחה. ייתכן והחלום מרמז לכם להיות אמיצים ולהתמודד טוב יותר עם המציאות ואולי יש בכם צד המבקש להוציא את האמת לאור.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ירוק וורוד

צבעים אלו עוסקים באהבה. עד לנקודה זו, עסקו הצבעים ב"אני". עכשיו, כשהאני שלם, מגיע הנקודה בה אנו זקוקים לעסוק גם באחרים. המסע להבנת האחר מתחיל ביכולת שלנו לאהוב ושני צבעים אלו, הירוק והצהוב, קשורים ביכולת שלנו לאהוב.
הירוק מסמל צמיחה והתחדשות. ההתחדשות היא הסוד האמיתי של החיים, במקום בו אין התחדשות יש עצירה וחולי. לכן, הירוק גם מסמל חיבור לשפע, לבריאות ולריפוי. חלום בו מופיע הצבע הירוק יכול להעיד על צורך בהתחדשות וצמחיה בחיים. חישבו היכן אתם זקוקים לשינוי ולצמיחה.

הורוד הוא צבעה של האהבה, אבל לא של האהבה לאחר (כמו בזוגיות), כי אם אהבה אוניברסלית וללא תנאים של אהבת האני. ורוד מלמד אותנו ללמוד לאהוב את עצמנו ולא פעם אנו מגלים שהיעדר אהבת האני יכול להוות מכשול במערכות היחסים ובזוגיות. נוכחות הצבע הוורוד בחלום יכולה להעיד על חוסר באהבת אני. אולי החולם לא אוהב את עצמו מספיק? אולי הוא זקוק לחיזוקים חיצוניים ולהיות אהוב?

כחול

כעת, לאחר שהאני שלם ולאחר שלמדנו לאהוב, עלינו ללמוד לתקשר. תקשורת היא היכולת שלנו להגיב נכון, לדבר. הצבע הכחול מסמל תקשורת והבעה, חיבור נפש לגוף. הכחול יכול לסמל גם יכולת שיפוט, ביצוע החלטות ואינטליגנציה, רוחניות ופתיחות לרעיונות חדשניים.

הופעת הצבע בחלום יכולה להעיד על כך, שאנו זקוקים לבטא את עצמנו. חישבו מה אתם לא אומרים ולמי. עם זאת, ייתכן והחלום מרמז שכדאי שתחשבו שוב לפני שאתם פועלים ורצוי להפעיל גם שיקולים הגיוניים.

סגול

הצבע הסגול הוא שילוב בין כחול לאדום. יש בו מהרוחניות של הכחול ומהאש של האדום והוא עוסק בדברים שמעבר לחומר. עכשיו, כשהכול שלם, אפשר לחקור את ה"מעבר". זוהי צבעה של העין השלישית, מרכז אנרגטי המאפשר לנו לראות את המעבר ולמצוא את דרכנו הרוחנית.

הסגול מסמל ריפוי, ראיית הנולד, אינטואיציה ולמידה רוחנית. הצבע הסגול יכול לסמל איזון אנרגטי, הבנה וסובלנות. כשהוא מופיע בחלום, נסו לשאול את עצמכם האם אני בדרך הנכונה? אולי החלום רוצה לרמוז לכם שכדאי שתתחילו להשתמש באינטואיציה שלכם.

לבן

הצבע הלבן מכיל את כל הצבעים ולכן הוא מסמל שלמות, טוהר, פשטות, תמימות והשראה קוסמית. הצבע הלבן יכול גם לסמל ריפוי ובריאות. כשבחלום מופיע הצבע הלבן, הוא יכול לרמוז על רצון שיש לנו להיות טהורים ולהתנקות. ייתכן וחיינו מורכבים מידי וחלום רוצה להגיד לנו שזה לא חייב להיות כך.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט וואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט חלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully