וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זליכה הלך - ההפרטה חוזרת: לאומי בדרך למכירה

TheMarker

9.12.2007 / 14:08

בנק ההשקעות הבינלאומי רוטשילד נבחר ללוות ההליך, במטרה למצוא רוכש לגרעין השליטה בבנק

לאחר פרישתו של החשב הכללי באוצר ירון זליכה, הודיע היום משרד האוצר כי ועדת המכרזים של חברת נכסים מ.י. בראשות מנכ"ל משרד האוצר, ירום אריאב, הסמיכה היום את מנכ"ל נכסים מ.י., יצחק קליין, ואת המשנה לחשכ"ל, עמי לנדאו, לנהל משא ומתן מול בנק ההשקעות הבינלאומי רוטשילד, על מנת שישמש כבנק ההשקעות שילווה את המשך הליך הפרטת בנק לאומי.

מנכ"ל משרד האוצר ויו"ר נכסים מ.י., ירום אריאב, ציין כי בחירת בנק ההשקעות שילווה את המשך הליך ההפרטה תוביל להבטחת הליך הפרטה, מסודר ויעיל.

כזכור, לאחר שהתקבלה החלטה שלא להאריך לסרברוס את האופציה לרכישת יתרת 10% שבידי המדינה, נותרה בידי המדינה האפשרות למכור אחוזים אלו להשלמת הליך ההפרטה. לאור זאת, החליטו במשרד האוצר ובבנק ישראל לרכז מאמצים כדי להביא ליצירת גרעין שליטה בבנק. המשך הליך ההפרטה יעשה, בהתאם להחלטת נכסים מ.י., בליווי בנק השקעות בינלאומי שעיקר מאמציו יושקעו להבאת רוכשים פוטנציאליים, תוך מתן עדיפות לבנקים בינלאומיים.

במהלך השנים האחרונות מכרה המדינה את מרבית אחזקותיה בבנק לאומי. בנובמבר 2005 התבצעה המכירה האחרונה, במסגרתה הציעה הממשלה למכור 20%, במבנה של 10% ואופציה ל-10% נוספים. בהצעה זכתה קבוצת סרברוס, אשר האופציה שהיתה בידיה לא מומשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully