וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ערבושים ארורים" באתר חדשות

שרון נובק

9.12.2007 / 13:43

תחת הכותרת "2 ערבושים מג'לג'וליה", פרסם אתר "עניין מרכזי" ידיעה מלאת הערות גזעניות. דקות לאחר פניית וואלה!, שונתה הידיעה

דווקא בשבוע זכויות האדם, וביום בו פורסמו נתונים על עלייה בגזענות ובשנאה בקרב המגזר היהודי כלפי הערבים, מתפרסמת באתר החדשות "עניין מרכזי" בעריכת העיתונאי רמי יצהר תחת הכותרת "כתב אישום נגד שני ערבושים מג'לג'וליה".

האתר פרסם ידיעה על האשמת שני תושבי ג'לג'וליה בתכנון רצח. לכל אורך הידיעה נשזרו ביטויים פוגעניים וגזעניים. "מדובר בערבוש בן 17 שבשל היותו קטין לא ניתן לפרסם את שמו הארור", כותב כתב "עניין מרכזי", וממשיך לדווח, כי כתב אישום הוגש נגד "הטינופות".

העורך רמי יצהר הופתע לשמוע מוואלה! חדשות על הידיעה, וטען כי היא לא עלתה לאתר בידיעתו, על אף שהופיעה באתר מיום שישי אחר הצהרים. דקות לאחר שיחת הטלפון, שונתה הידיעה, והוסרו ממנה כל ההערות הגזעניות.

"טעות לעולם חוזרת"

האתר עניין מרכזי מציג את עצמו כאתר חדשות אובייקטיבי. יצהר עצמו הוא עיתונאי ושדרן ספורט, המגיש תוכניות גם בגלי צה"ל. לדבריו, מדובר בטעות שמיד תוקנה. "מישהו לחץ 'סנד' על חומר הגלם שלא היה מיועד לעלות באוויר" אמר יצהר לוואלה! חדשות, והוסיף כי "טעות לעולם חוזרת". לדבריו, הידיעה הופיעה באתר דקות ספורות, ולמרות זאת הבטיח יצהר, כי "האחראי כבר לא עובד עמנו".

וטעות אכן לעולם חוזרת. זו לא הפעם הראשונה בה מסתבך יצהר בפרסומים בעייתיים. בתחילת השנה חוייב האתר לשלם למשפחתו של החייל בני אברהם, שנחטף בהר דב בשנת 2000, 3 מיליון שקלים, לאחר שפרסם כי החיילים נחטפו במהלך נסיון הברחת סמים מלבנון לארץ.

רמי יצהר עצמו נתבע לשלם 50,000 שקלים לעורכת מקומון של עיתון מעריב בגין הוצאת לשון הרע, לאחר שפרסם באתר ידיעה שהשתלחה בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully