וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזקיהו: "המשבר עוד לא הגיע לשפל המדרגה"

עומר רבין

9.12.2007 / 12:41

המפקח על הבנקים טוען עוד כי המשבר ממחיש את הצורך בפיקוח על המערכת הבנקאית. הבנקים: "הפיקוח הוא מחסום לצמיחה"

"אני שותף לרצון להישאר אופטימיים - אך לצערי מתקשה להיות שותף לאופטימיות עצמה: המשבר הנוכחי עדיין לא הגיע לשפל המדרגה שלו וחשוב לדעת זאת", אמר הבוקר המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, בדיון מיוחד בנושא בנקאות ושוק ההון במסגרת ועידת ישראל לעסקים.

"מלבד המשבר הפיננסי, אנו עדים למשבר עסקי חמור בארה"ב שאף אחד לא התייחס אליו - זה שהוביל את המערכת הבנקאית בארה"ב לשלב ולרבע את הסיכון - סיכון האשראי" אמר המפקח והוסיף: "משבר הסאבפריים הוא משבר בשוק ללא פיקוח שכולו כשל של הבנקים" - כשהוא מדגיש כי המשבר בשוק המשכנתאות ממחיש את הצורך והחובה בפיקוח על המערכת הבנקאית.

מי שדווקא גילה אופטימיות הוא נגיד בנק ישראל לשעבר, יעקב פרנקל, שהעריך כי על אף הבלבול הרב שנוצר בשוק המשכנתאות וחוסר הבהירות באשר למידת הנזק של המשבר - הדבר לא יוביל למיתון עולמי: "אין ספק שצפויות עוד מחיקות בסכומים גבוהים, אבל מנועי הצמיחה החזקית שמתעוררים באסיה ובאירופה ימשיכו לספק תמיכה ולמנוע מהכלכלה הגלובלית להיכנס למיתון".

יונס: "הרגולציה היא מחסום בפני צמיחה והתפתחות"

ועל אף שחזקיהו חלק שבחים למערכת הבנקאית על הרווחים המרשימים שהציגה בשבוע שעבר ועל עמידתה במשבר - הבנקים, מצידם, לא חסכו מילות ביקורת מהרגולטור: "המחסום האמיתי לכניסת שחקנים פיננסיים זרים הוא הרגולציה" אמר אלי יונס, מנכ"ל מזרחי-טפחות, כשהוא טוען כי "השוק הישראלי יוצר לעצמו כללים משלו שמנותקים לחלוטין מהרמות המקובלות בשוק ההון העולמי", ומאשים את רמות הרגולציה בעיכוב הצמיחה וההתפתחות של המערכת הכלכלית בישראל.

מי שדווקא חלק שבחים הן למערכת הבנקאית הישראלית, שכמעט ולא ניזוקה מהמשבר החמור בשוק האמריקאי, והן לרגולציה הוא הדוד מאמריקה: בריאן הנדרסון, סמנכ"ל בכיר בבנק ההשקעות הגדול מריל לינץ', טען כי "הזמן כעת הוא זמן טוב להיות בנק בישראל: עם תחזיות הצמיחה ועם רמת המעורבות הנוכחית של הרגולציה". הנדרסון שיבח גם את רפורמת בכר בשוק ההון ואת השפעותיה החיוביות, לדבריו, על המערכת וחזה המשך התפתחות חיובית בתחום: "לבנקים בישראל יש יכולת תחרות מצויינת בשוק הבינלאומי - אם כל בנק ישכיל למצוא את היתרונות היחודיים שלו ולהיערך נכון לתחרות גם כאן בשוק הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully