וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נסיגה חמורה במצב הזכויות בישראל"

ספי קרופסקי

9.12.2007 / 10:36

בעקבות דו"ח האגודה לזכויות האזרח יזמו ח"כים דיון דחוף בכנסת. "הממשלה מפרה זכויות אדם בסיסיות של מגזרים רחבים בחברה"

חברי הכנסת דב חנין (חד"ש), קולט אביטל (עבודה) וזהבה גלאון (מרצ) יוזמים דיון מיוחד בכנסת בעקבות הממצאים של דו"ח האגודה לזכויות האזרח. בהודעה שפרסמו השלושה היום (ראשון), טענו חברי הכנסת כי "חלה נסיגה חמורה במצב זכויות האדם בישראל".

עוד כתבו חנין, אביטל וגלאון, כי "מתברר שממשלת ישראל מפרה את זכויות האדם הבסיסיות של מגזרים רחבים ומגוונים בחברה, תוך גילויי גזענות קשים". לדבריהם, "על ממשלת ישראל להסיר את אות הקלון הגזעני ממצחה".

מהדו"ח שפורסם היום, בתחום הבריאות, עלה כי שיעור המיטות לנפש בישראל הוא הנמוך ביותר בעולם המערבי- 1.94. זאת, לעומת 3.27 מיטות לנפש בשנת 1970. ממוצע של מיטת אשפוז אחת לכל 500 חולים.

לפי הדו"ח, קיימים הבדלים בחלוקת המיטות בבתי החולים בין הפריפריה לבין המרכז- 1.5 מיטות ל-1,000 אזרחים בדרום, לעומת 2.6 מיטות ל-1,000 אזרחים בתל אביב. בתוך כך, בנפת באר שבע נרשמה תוחלת החיים הנמוכה ביותר בישראל, כמו גם שיעור כפול בתמותת תינוקות לעומת שאר חלקי הארץ.

עלייה של 26% בגזענות

בתוך כך, מתייחס הדו"ח לזכויותיהם של עובדי הקבלן בישראל. לפיו, השכר הממוצע של עובד חברת כח אדם הוא כ-60% מהשכר הממוצע במשק. עוד מתייחס הדו"ח לכפרים הבלתי מוכרים בנגב. בדו"ח כתוב כי 80,000 מהאזרחים הבדואים בנגב חיים בישובים, שהמדינה מסרבת להכיר בהם, בשטחים ללא רשות מוניציפלית ובלא יכולת חוקית לקבלת היתרי בנייה. בשנת 2007 נהרסו בנגב מעל 200 מבנים, שיעור שיא לעומת עשרות הריסות בשנים קודמות.

אמש פורסמו חלקים מהדו"ח הקשורים לגזענות כנגד אזרחים ערביים במדינה. לפי הדו"ח, בשנה שעברה חלה עלייה של 26% באירועים גזעניים כלפי ערבים, והסקרים מצביעים על עלייה של 100% בתחושות השנאה של הציבור היהודי כלפי ערבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully