וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: שפעת העופות עוברת בין בני אדם

8.12.2007 / 21:06

לפני כשבוע מת בסין גבר שחלה בשפעת העופות, וכעת מתברר שגם אביו חלה. בארגון הבריאות העולמי חוששים שהווירוס עובר בין בני אדם

אביו של הגבר הסיני שמת בשבוע שעבר משפעת העופות נדבק גם הוא בווירוס. ארגון הבריאות העולמי הודיע כי אינו יכול לפסול אפשרות שהווירוס הקטלני H5N1 מתפשט בין בני אדם. ברוב המקרים עד היום, בני אדם נדבקו במחלה מעופות שחלו בה. ב-BBC דווח, כי חוקרים חוששים שאם הווירוס ירכוש את היכולת לעבור בקלות בין בני אדם, עשרות מילונים ימותו ברחבי העולם.

בהודעה שפורסמה באתר סיני ממשלתי נאמר כי גבר בן 52 מהמחוז המזרחי ג'יאנגסו, שזוהה רק בשם המשפחה לו, נדבק בווירוס, ימים ספורים לאחר שבנו בן ה-24 מת מהמחלה.

דובר של ארגון הבריאות העולמי, ג'ון ריינפורד, אמר כי "אנחנו מודאגים. העובדה שיש שני מקרים בתוך משפחה אחת ללא מקור ברור של בעל חיים נגוע אומרת שאנחנו חייבים לוודא שאנחנו מבצעים חקירה יסודית". סימפוטמים של המחלה הופיעו אצל האב ביום שני, ויומיים לאחר מכן התברר שהוא סובל מהמחלה. כעת הוא מאושפז בבית חולים.

ייתכן ששני הגברים נדבקו מאותו מקור, או שהם נדבקו בנפרד ממקורות שונים. חשדות להדבקה במחלה בין בני אדם הופעיו בעבר בהונג קונג, וייטנאם ואינדונזיה, אך הדבר לא הוכח מעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully