וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתרגם לכסף: נעם לניר רכש 40% מבבילון

מיכאל רוכוורגר

8.12.2007 / 20:13

שווי העסקה - כ11 מיליון דולר. בנוסף, השלימה ליוורמור השקעות שברשותו רכישת נתח של 9% מאטלס נכסים

אחרי שהנפיק חברה בלונדון, הביא אותה לשווי של מיליארדים וכיווץ אותה בחזרה, מגיע נעם לניר סוף סוף גם לבורסה של תל אביב. במהלך סופשבוע עמוס, רכש לניר באופן פרטי כ-40% מחברת בבילון, הנסחרת בתל אביב, תמורת כ-11 מיליון דולר.

במקביל, רכשה חברת ליוורמור השקעות שבשליטתו בסוף השבוע החולף מידי הציבור 8.41% מהון המניות של אטלס נכסים -­ חברה ישראלית נוספת, שבין השאר מצויה בשליטת דורי וגדי דנקנר ומשפחת יצחקי. זאת, תמורת כ-16 מיליון יורו, מה שמשקף לאטלס נכסים שווי של כ-278 מיליון דולר, 9% פחות משווייה בבורסת AIM בלונדון.

דריסת רגל בתל אביב

לניר נכנס לתל אביב "בקטן". היקף העסקה בבבילון משקף לה שווי של כ-28 מיליון דולר, פחות ממחיר השוק, שכן החברה נסחרת לפי שווי של כ-33 מיליון דולר.

בבילון היא חברה קטנה עם רווחיות לא גבוהה. החברה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם הכנסות של 35.7 מיליון שקל ורווח נקי קטן של 1.3 מיליון שקל. את התקופה המקבילה אשתקד היא סיימה עם הפסד נקי של 7.2 מיליון שקל. בשנה האחרונה הציגה מניית החברה תשואה שלילית של 24%. לפיכך, השאלה האמיתית היא מהן תוכניותיו של לניר בעבור החברה ואם היא תשמש בעבורו פלטפורמה לפעילות עסקית אחרת מפעילות החברה, הידועה בזכות התרגומון שלה.

המניות שירכוש לניר נמצאות בבעלות פורמולה ויז'ן ומוניטין עיתונות. מי שמחפש את הקשר שלו לחברה יוכל למצוא אותו בדמות אלון כרמלי, לשעבר סמנכ"ל השיווק, שפרש מהחברה לפני כשלושה חודשים. כרמלי הוא גם גיסו של לניר, ואין לפסול אפשרות שיחזור לחברה.

כרגע לא מתוכננים שינויים בבבילון בעקבות הרכישה. החברה סיימה רק באחרונה תהליך של ארגון מחדש במצבת כוח האדם שלה.

בעלת המניות הראשית הנוספת בבבילון היא הקבוצה הזרה Red Elsevier Ventures, המחזיקה ב-23.2% מהחברה. פורמולה ויז'ן צפויה לפרסם הבוקר הודעת בורסה בעניין. נראה שלניר יבצע את ההשקעה באופן פרטי, יחד עם משקיעים פרטיים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully