וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטו אופ: סוגרים שבוע בעולם

שי אילן

8.12.2007 / 16:22

אירן חוגגת את ההתבזות המודיעינית של בוש, צ'אווז מפסיד בפעם הראשונה, דרווין חוזר מהמתים וקנוט הדוב מברלין בן שנה

דפקו דו"ח -

באירן צופים בנחת בהפתעה של השבוע - נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש מתפתל. דו"ח שפרסמו שירותי המודיעין האמריקאיים קובע שמאז שנת 2003 אין לאירן תוכנית לפיתוח נשק גרעיני. פרשנות נפוצה אחת בארצות הברית היא שהדו"ח הוא מכה מכוונת שמנחיתים שירותי הביון האמריקאים על ממשל בוש, בעקבות יריבות ממושכת. כולם מסכימים שהמידע החדש עלול להקשות על הטלת סנקציות נוספות על אירן במועצת הביטחון של האו"ם. כתב: שי אילן צילומים: רויטרס

הפסד ראשון -

נשיא ונצואלה הוגו צ'אווז הפסיד בפעם הראשונה מזה זמן רב בקרב פוליטי. הוא העמיד למשאל עם את התיקון לחוקה על פיו יוכל לכהן כנשיא שוב ושוב, כל עוד ייבחר. 51 אחוז מהמשתתפים אמרו לא לתיקון, בהם גם תומכים של צ'אווז. הנשיא נראה מאוכזב מהתוצאה, אבל אמר שהעובדה ש-49 אחוז מהאזרחים "בחרו בסוציאליזם". לפחות אי אפשר יהיה להאשים אותו בזיוף התוצאות.

קניון קטלני -

רוברט הוקינס בן ה-19 מאומהה שבנברסקה הרג 8 בני אדם במרכז קניות בעיר ואז התאבד. הוקינס "חש חסר ערך" על פי מכתב שהשאיר אחריו, לאחר שאיבד את מקום עבודתו וננטש על ידי חברתו. "אבל אני אהיה מפורסם עכשיו", הוא הוסיף במכתב. החוקים בארצות הברית עדיין מאפשרים למטורפים כהוקינס להתפרסם באמצעות רובים אוטומטיים ומעשי טבח, בעזרת התיקון השני לחוקה, המתיר לכל אדם לשאת נשק.

במגמת נסיקה -

מסוקו של הנשיא ממריא מהבית הלבן, כשהאובליסק המפורסם מאחוריו. הדי ועידת אנאפוליס אולי דעכו, אבל בוש לא מתכוון להניח למומנטום והודיע השבוע שיבקר בישראל בחודש הבא. בשנה האחרונה לשלטונו הוא לא מבזבז זמן וגם מגיח טלפונית לתוכנית של אלן דג'נרס, בה התארחה בתו. "מה שלום הבת הקטנה שלי", הוא שאל אותה בשידור ואמר לה, למבוכתה, שהוא אוהב אותה. אין כמו ערכי משפחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

פוסט קולוניאליסט -

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי ערך ביקור היסטורי למדי באלג'יר, לשעבר קולוניה צרפתית, עם מפעל התנחלות ענף. סרקוזי אמר שהקולוניאליזם הצרפתי היה "לא צודק באופן עמוק", אבל לא התנצל, כפי שהאומה האלג'ירית דורשת כבר שנים רבות. "העבר קיים. את העתיד עוד יש לבנות", הוסיף סרקוזי ואמר שהוא בא כדי לחתום על חוזים, שהם הדרך לכונן שותפות.

החזק שורד -

ג'ון דרווין, תושב עיר בצפון מזרח אנגליה נעלם בים לפני חמש שנים. סירת הקאנו שלו נמצאה כעבור כמה זמן על החוף והוא הוכרז כמת. השבוע הוא הופיע שוב במפתיע, וטען שלא ידע איפה היה בחמש השנים האחרונות. כנראה שאישתו כן ידעה, משום שבאופן פלאי היא הצטלמה איתו בפנמה לפני כשנה, שם רכשה דירה מכספי ביטוח החיים שלו. הוא נעצר והיא הודתה בתרמית.

זמן שאול -

הפעלולן איוול קניוול מת השבוע בגיל 69. רוכב האופנוע המטורף שקפץ מעל כל דבר, קניונים, מפלים ונהרות מת בסופו של דבר מסיבות בריאותיות - מחלת ריאות ממושכת וסכרת. עד פרישתו בשנת 1980 הוא סבל מ-40 שברים בעצמותיו והיה מחוסר הכרה תקופה ממושכת אחרי קפיצה שנכשלה. הוא הוכתר כ"פעלולן הנועז ביותר בתולדות ארצות הברית", ואפילו בנו אמר עליו ש"הוא חי 20 שנה יותר מכפי שכל אדם אחר היה חי".

אופרה אחרת -

אופרה ווינפרי מזיזה ענינים עבור הקמפיין של ברק אובמה לבית הלבן. כאן הם נראים יחד באירוע גיוס תרומות בקליפורניה. ביום ראשון הקרוב הם היו אמורים לערוך אירוע באוניברסיטה בדרום קרוליינה, אבל עקב הביקוש העצום לכרטיסים, הם העבירו את האירוע לאיצטדיון פוטבול בעל 80 אלף מקומות. ביום שבת השניים יהיו בדה מוין שבאיווה, שם ייערכו גם הפריימריז הראשונים בסוף חודש ינואר.

בהומיבול שולט -

מלך תאילנד, בעל השם הבלתי ניתן להגייה (בהומיבול אדוליידג' זה כנראה הכי קרוב שנגיע), חגג השבוע את יום הולדתו השמונים. המלך הוא השליט הוותיק ביותר בעולם, והוכתר לפני 61 שנים. בימיו הוא ראה 18 הפיכות שלטוניות, כולל האחרונה, בה הודח טקסין שינווטרה לפני יותר משנה. בתאילנד הוא זוכה להערצת המונים, ועשרות אלפים השתתפו בחגיגות יום הולדתו.

גדלתי בשנה -

הדוב הברלינאי המפורסם הערים על המוות כבר בהיותו גור בן שנה. אלפים התקבצו בגן החיות של ברלין כדי לחגוג לו יום הולדת. כשהיה קטן אימו נטשה אותו והיה צריך למנות לו מטפל מיוחד שיאכיל אותו וישחק איתו. בתמונה הוא נראה משחק עם נר העץ שהיה על עוגת יום ההולדת שלו. מגן החיות נמסר שקנוט הביא השנה לגן החיות חצי מיליון מבקרים יותר מבשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully