וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: "מדד" ליעילות תוכן שיווקי בטלוויזיה

6.12.2007 / 12:51

חברה חדשה תספק מדדי איכות ונתוני כדאיות, ותפרסם דירוג חודשי של הפעילויות בתחום. המנצחת במדגם אוקטובר: "משפחה חורגת"

אז מה יעיל יותר? דגני הבוקר המשולבים בתכניות הילדים, הטלפונים הסלולריים בטלנובלות או הבנקים המתערבים בפרוייקטים דוקומנטריים בעלי אוריינטציה כלכלית? הכמות ההולכת וגדלה של תוכן שיווקי על המסכים, מקבלת כעת רוח גבית עם פתיחתה של חברה חדשה המתיימרת לדרג את יעילותן של פעילויות התוכן השיווקי ולספק מדדים איכותיים וכמותיים לבקרה וניתוח שלהן.

"שוק התוכן השיווקי בעולם מוערך במעל ל-6 מיליארד דולר בשנה והוא גדל בקצב מרשים של 10 עד 15%" מסביר אורי אלמן, מנכ"ל חברת Effect-TV מקבוצת הגל החדש, שהוקמה לאחרונה, את הנסיבות ליצירת המדד. "גם בארץ מדובר על תעשייה גדולה שמוערכת ב-25 מיליון דולר בשנה, שרק הולכת וצומחת".

העלייה הרבה בהיקפי הפעילות בתחום התוכן השיווקי הביאו בעת האחרונה למספר ניסיונות נוספים בעולם ליצור כלים לבדיקת היעילות של תוכן שיווקי ולכימות שלה, אך מדובר בתעשייה הנמצאת "בחיתוליה". לדברי אנשי Effect-TV, זוכה גם הפיתוח הישראלי שלהם להתעניינות רבה בקרב גורמים מרכזיים בתחום ברחבי העולם.

המדד העיקרי בו עתידה החברה לבחון תוכן שיווקי הוא מדד איכות אשר בוחן את אפקטיביות התוכן על בסיס 37 פרמטרים ב-3 קטגוריות עיקריות: ניראות, שמע ואינטגרציה. המדד השני נועד להעריך את השווי הכספי של הפעילות בהשוואה לפרסומת "רגילה" של חצי דקה באותה התכנית ובכך לתת מענה לצורך של מפרסמים לקבל החלטה מושכלת באשר לאסטרטגיה הפרסומית.

החברה מתכוונת לפרסם מדי חודש דירוג של מהלכי התוכן השיווקי ה"מוצלחים" ביותר במהלך אותו חודש: במהלך חודש אוקטובר כבר החל השימוש בכלי על מדגם של חלק מפעילויות התוכן השיווקי הבולטות. מבין הפעילויות שנבדקו, ציינו בחברה את פעילות בנק הפועלים בתכנית "משפחה חורגת" (רשת) כמוצלחת ביותר עם ציון איכות של 7.93, ואחריה את פעילות התוכן השיווקי של מוטורולה בתכנית "מחפשים אהבה" (ערוץ 10) שזכתה לציון איכות 7.76.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully