וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה של 70 מיליון שקל נגד אופיר טורס

נורית רוט

6.12.2007 / 12:33

בכתב התביעה הייצוגית, שהוגש לביהמ"ש המחוזי בת"א, נטען כי החברה גובה דמי טיפול מעבר למפורט בפרסומיה

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה אתמול תביעה ובקשה לאשרה כייצוגית בסך 70 מיליון שקל נגד חברת התיירות והנופש אופיר טורס, בגין גביית תשלום דמי טיפול שלא כדין תוך הטעיית הלקוחות.

לטענת התובע, אריה גומבינר, המיוצג על ידי עוה"ד עופר פירט ואודי הקר, פירסמה ושיווקה אופיר טורס חבילות תיור שלגביהן נקבה בסכום מפורש. בפועל גבתה החברה מהלקוחות סכום גבוה יותר מהסכום שפורסם על ידה, בדרך של הוספת תשלום בגין דמי טיפול, בסך 18 דולר, תוך הטעיית הלקוחות.

לפי התביעה, באוגוסט 05' הזמין גומבינר באמצעות הטלפון חבילת תיירות לבודפשט שמחירה 609 דולר, לאחר שראה את פרטי החבילה ומחירה באתר האינטרנט של החברה. אלא שבמועד ההזמנה, נטען, הופתע לגלות כי הוא נדרש לשלם סכום של 18 דולר עבור כל נוסע בגין דמי טיפול.

"גביית היתר במשך שבע שנים הגיעה לעשרות מיליוני שקלים"

לטענתו, רק לאחר שכבר חוייב בתשלום הסכום הנוסף, התגלה לו כי בחלק התחתון של דף האינטרנט של החברה ישנו קישור בו רשום באותיות קטנות "תנאים והגבלות". בין היתר, מצויין בקישור כי על כל הזמנה המתבצעת באתר האינטרנט יגבו 18 דולר נוספים בגין דמי טיפול. לטענתו, מדובר בפרסום מטעה, והחברה גובה את התשלום גם כאשר ההזמנה מתבצעת שלא באמצעות האתר.

לטענתו, מבירור שערך עלה כי חברות מתחרות המציעות את אותה חבילת תיור במחיר זהה, אינן מחייבות בגין ההזמנה בכל חיוב נוסף.

התובע טוען כי מדובר בהפרה מכוונת של חוק הגנת הצרכן, המחייב לפרסם את המחיר הכולל של השירות, שנועדה לפתות את הצרכנים לרכוש ממנה חבילות תיור ונופש, באמצעות פרסום מחיר אטרקטיווי שאינו נכון.

"ניתן להניח, כי רק במהלך שבע השנים האחרונות שילשלה הנתבעת לכיסה שלא כדין סכומי עתק, תוך שהיא גובה עשרות מיליוני שקלים מלקוחותיה, אשר הזמינו דרכה שירותי תיירות בארץ ובעולם", טוען התובע. לכן, נטען, חייבת החברה להשיב ללקוחותיה את הסכומים שגבתה מהם ביתר בגין דמי הטיפול.

מהתביעה עולה כי גומבינר אף הגיש נגד החברה תלונה למשרד התמ"ת, ובעקבותיה נפתח נגד החברה הליך פלילי בגין הפרת הוראות חוק הגנת הצרכן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully