וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

עומרי כהן

5.12.2007 / 23:44

מדד נאסד"ק עלה ב-1.8% ל-2,666 נקודות, מדד דאו ג’ונס הוסיף 1.5% ל-13,444 נקודות ומדד S&P 500 התחזק ב-1.5% ל-1,485 נקודות.

גל של אופטימיות שטף היום את בורסות וול סטריט בהשראתם של נתוני מקרו חדשים, אשר חיזקו את הערכות כי המשק האמריקאי לא ידרדר למיתון. לאחר יומיים של ירידות שערים, רשמו מדדי המניות עליות שערים חדות בהובלת מגזר הטכנולוגיה.

מדד נאסד"ק עלה ב-1.8% ל-2,666 נקודות, מדד דאו ג’ונס הוסיף 1.5% ל-13,444 נקודות ומדד S&P 500 התחזק ב-1.5% ל-1,485 נקודות. מדד המוליכים למחצה של פילדלפיה זינק ב-2.5%. בשוק הסולידי עלתה התשואה על האג"ח ל-10 שנים ב-0.022% ל-3.911%.


להתאוששות במניות הטכנולוגיה אחראית יצרנית המעבדים הגדולה בעולם, אינטל, אשר צפויה ליהנות מהעלייה בביקוש למחשבים אישיים גם ב-2008. כך לפחות מעריכים בבנק ההשקעות תומאס וייזל, אשר העלה עקב כך את המלצת ההשקעה שלו לאינטל ל"משקל יתר", מ"משקל שוק".

בגזרה המקרו כלכלית פורסמו היום כמה נתונים חיוביים. פריון העבודה במגזר הלא-חקלאי האמריקאי גדל ברבעון השלישי בשיעור חד מהצפוי של 6.3%, ובמקביל ירדה עלות העבודה ב-2% - כמעט כפול מהתחזית הממוצעת בשוק.

נתוני התעסוקה הרשמיים של נובמבר יפורסמו רק ביום שישי הקרוב, אולם סקר מוקדם של ADP העלה כי בחודש שעבר נוספו למשק האמריקאי הלא חקלאי 189 אלף משרות חדשות - יותר מפי שלושה מהתחזית הממוצעת בשוק המצביעה על צפי לתוספת של 60 אלף משרות בלבד. הסקר החדש מחזק את ביטחון המשקיעים בחוסנו של שוק העבודה בארה"ב. עוד דווח על גידול מפתיע של 0.5% בהזמנות ממפעלים בארה"ב באוקטובר ועל המשך ההתרחבות במגזר השירותים האמריקאי.

בשוק האנרגיה נבלם הזינוק שרשם הנפט הגולמי בתחילת היום. למרות החלטת אופ"ק שלא להגביר את קצב שאיבת הנפט ולמרות הירידה במלאי הנפט בארה"ב, ירד מחיר הנפט ב-0.9% ל-87.49 דולר לחבית. את הירידה הסבירו בשוק בעלייה מפתיעה במלאי הנפט לחימום ומלאי הבנזין בארה"ב.

גם מרבית המניות הישראליות הבכירות נהנו היום מהמגמה החיובית במגזר הטכנולוגיה. מניות רבות שספגו נפילות חדות בנומבר, כדוגמת סרגון שצנחה בחודש שעבר ב-29%, רושמו היום עליות חדות.

סרגון פירסמה היום מחקר של חברת Light Reading, אחת מחברות המדיה הגדולות בעולם בתחום הטלקום, בו נכתב כי סרגון נטוורקס היא אחת מחמש החברות המובילות בעולם בקידום טכנולוגיית תשדורת מיקרוגל-את'רנט באמצעות Backhaul (תקשורת בין תחנות הבסיס למתג הראשי).

אנ.די.אס הבטיחה 20% מהכנסותיה עד מחצית 2013 לאחר שחתמה על הסכם עם חברת DirecTV, חברת הטלוויזיה בלוויין הגדולה בעולם, להארכת הספקת מערכות להצפנת תוכן בשנתיים וחצי נוספות. ההסכם המקורי בין שתי החברות עמד לפקוע בסוף 2010.

חברת התוכנה טופ אימג’ חתמה על עסקה לאספקת פתרונות לכידת מידע ונתונים ליצרנית הרכב סוזוקי. פתרונות התוכנה יותקנו במשרדי סוזוקי בגרמניה וישמשו לעיבוד אחיד של החשבוניות המתקבלות מספקים. מניית טופ אימג' איבדה מתחילת השנה 48% מערכה בשל ביצועים כספיים מאכזבים.

סלקום ממשיכה לשבור שיאים, זה היום התשיעי ברציפות, לאחר שצורפה למדד MSCI ישראל.

הבנק האמריקאי ג'יי.פי מורגן העלה את המלצת ההשקעה למניית ורינט ל"נייטרלי", מ"משקל חסר", לאחר שהמניה איבדה 31% מערכה במהלך נובמבר.

כנגד חברת וריפון הוגשה אתמול לבית משפט מחוזי בקליפורניה בקשה ראשונה לתביעה ייצוגית. זאת בעקבות הטעויות ברישום המלאי בדו"חות הכספיים, אשר הביאו החברה לדווח השנה על רווחים גבוהים בהרבה מאלו שהרוויחה למעשה. גילוי הטעויות הביא לקיצוץ של 80% ברווח לפני מס בשלושת הרבעונים הראטשונים של שנת הכספים 2007 מ-37 מיליון דולר ל-7.3 מיליון דולר בלבד. מניית וריפון איבדה בתגובה ביום אחד 46% מערכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully