וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 ניסים שלא קרו השנה

5.12.2007 / 18:13

הוא עשה ניסים לאבותינו, אבל מה לעזאזל קורה עם הזמן הזה? אודי הירש ורועי כ"ץ מצביעים על כמה בעיות שמסרבות להיעלם

וינוגרד לא תושיע

היא היתה אמורה לתקן את הכשלים, אך הפכה להיות חלק מהם. ועדת וינוגרד טבעה באוקיינוס של פרוצדורות ובג"צים, הסתבכה, דחתה וברחה ממסקנות אישיות. כשמסקנותיה יוגשו, בקרוב מאוד, הכישלון המהדהד של ישראל במלחמה כבר יישכח לגמרי, וישארו רק השאלות הפוליטיות: האם אולמרט ישרוד ואיך ינהג ברק? את דבריו של השופט בדימוס, שאמורים להיות מהדהדים וקשים, אף אחד לא יפנים (צילום: רויטרס).

ניצחון אירני

בישראל קיבלו באכזבה את ממצאי המודיעין האמריקאי, שלפיהם אירן מעכבת את תוכנית הגרעין שלה. מפח הנפש ברור: איך הם מונעים מאיתנו עוד מלחמה קטנה וחביבה? המודיעין הישראלי בטוח שאירן דוהרת לגרעין. רגע, זה לא אותו מודיעין שדחף לפלישה האמריקאית לעירק, בטענה שלסדאם חוסיין יש נשק לא קונוונציונלי? (צילום: רויטרס)

השבויים לא חוזרים

אין סוגיה שממחישה בצורה טובה יותר את הפער הבלתי נסבל בין הרטוריקה לבין המעשה במציאות הישראלית. אהוד אולמרט לא שכח לציין בנאומו באנאפוליס עד כמה חשוב לישראל להחזיר את אודי, אלדד וגלעד. אלא שבינתיים השלושה נמקים בשבי כבר מאות ימים, וישראל מתלבטת ומהססת אם לשלם את המחיר הדרוש להחזרתם. מחיר הדיבורים, למרבה המזל, זול הרבה יותר (צילום: שרון בוקוב).

החינוך לא ניצל

עם יד על הלב: מישהו באמת מאמין שהשביתות ישנו משהו מהותי בחינוך? אותם מורים בינוניים יגיעו לאותן כיתות דחוסות, אותם הורים ימשיכו להשקיע את המינימום האפשרי בילדיהם ויקוו שבתי הספר יצילו אותם ואותה ממשלה תנפנף בסיסמאות על מהפכה חינוכית ותעדיף להשקיע את עיקר כספה במערכות נשק מתוחכמות. עורכי העיתונים יכולים להירגע: מבחני המיצ"ב יספקו כותרת גם בשנה הבאה. ובזו שאחריה (צילום: שרון בוקוב).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

נס לא קרה בשדרות

תושבי עוטף עזה מדליקים בחג האורים חנוכיות תחת מטרי קסאמים ופצצות מרגמה. לעשרות אלפי תושבי האזור לא קרה נס השנה, ואפילו הסופגניות המתוקות לא מצליחות להעביר את הטעם המר של יחס הממשלה לאזרחים בשדרות והסביבה.”לא נמגן את עצמנו לדעת", אמר השבוע ראש הממשלה, שאינו מצליח לצאת מהבית בלי עשרות מאבטחים סביבו ושלח לתושבי עוטף עזה לביבה חמה מעופרת יצוקה (צילום: שי מכלוף).

הקרטל השקט

גם השנה המשכנו לסבול מהמונופולים במשק הישראלי ולהתלונן בלי סיבה הגיונית על כך שמדינת ישראל הופכת קפיטליסטית, כאילו מדובר בקללה. לכל אלו שהפכו את הנהי על אובדן מדינת הרווחה לקריירה משגשגת כדאי מאוד לשים לב לעובדה הבאה: בישראל 2007 שולט בשוק הבנקאות קרטל אכזרי שאינו מאפשר תחרות ומאלץ את כולנו לשלם עמלות ענק. הצרכן הישראלי צריך הרבה יותר מנס חנוכה כדי להשתוות לאחינו במערב אירופה ובצפון אמריקה (צילום: איתמר סיידא).

גבול מצרים לא נסגר

כמעט בת 60 ולמדינת ישראל עדיין אין גבולות קבע. אפילו היכן שעובר גבול ללא סימני שאלה ביטחוניים ואידיאולוגיים אין גדר. כזה הוא גבול ישראל-מצריים, יותר ממאתיים קילומטרים של שטח הפקר בו משוטטים סוחרי נשים, מבריחי סמים ואמל"ח ומסתננים דורשי עבודה. השנה הצטרפו לשערוריה במדבר גם פליטים סודנים, שחדרו לשטח ישראל. הטיפול בפליטים הוא נושא לכתבה נפרדת אבל גדר חדשה בגבול ישראל מצרים הוא נס שעם ישראל ראוי לו (צילום: שרון בוקוב).

אנשי השב"כ עוד כאן

זו היתה שנה פוריה מאוד ליוצאי השב"כ. ישראל חסון הכריז מלחמה על כותבי הטוקבקים, עמי אילון יצא מרוט נוצות מהמאבק על ראשות העבודה ואבי דיכטר שיחרר אמירות אוויליות בלי סוף והוביל את המשטרה מדחי אל דחי. כל יום של הטאלנטים הללו במרחב הציבורי מעורר את התהייה אם לחשאיות של השירות יש סיבות אחרות, פרט לביטחון. אחרי הכל, מי רוצה לחשוף לעולם טיפוס כמו גדעון עזרא. ג' נשמע הרבה יותר סקסי (צילום: שרון בוקוב).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully