וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: אסור לקהילה הבינ"ל להרפות מאירן

ספי קרופסקי

5.12.2007 / 16:38

שרת החוץ אמרה את הדברים במהלך ביקור רשמי בסלובניה, כחלק ממאמץ הסברתי בינלאומי להרחיב את הסנקציות על אירן

"עוד אנחנו מדברים, אירן ממשיכה בפעילות העשרה על מנת לרכוש את הידע שיאפשר לה לעשות שימוש בגרעין לצרכים צבאיים"- כך אמרה היום (רביעי) שרת החוץ ציפי לבני במהלך ביקורה הרשמי בסלובניה. בזאת, התחילה לבני במסע ההסברה שיזם משרד החוץ במטרה להרחיב את הסנקציות על אירן.

עוד אמרה השרה לבני במהלך שיחתה עם נשיא סלובניה דנילו טורק, כי "ברור לכולם שהעולם לא יכול להרשות את זה לעצמו". לדבריה, "אירן בוחנת את התנהלות הקהילה הבינלאומית ואל לנו לעולם להרפות את ידנו".

חרף דו"ח המודיעין האמריקאי שקבע כי אירן עצרה את פרויקט הגרעין שלה בשנת 2003, תדרכה השרה לבני את שגרירי ישראל וראשי הנציגויות ברחבי העולם והנחתה אותם להמשיך את המאבק בתוכנית הגרעין של אירן. לבני אמרה לנציגים כי "כולם שותפים להערכה שהעולם לא יכול להשלים עם אירן גרעינית. חתירתה של אירן להשגת נשק גרעיני הוכחה, וברור לכל כי היא ממשיכה במאמציה להשיג את הטכנולוגיה".

היא הוסיפה כי "אנו שבים ואומרים כי המועד הקריטי הוא מועד השגת הטכנולוגיה שאחריו תוכל אירן להשתמש בידע לייצור הנשק באופן חשאי וללא פיקוח". לבני הדגישה כי "מדיניות הסנקציות הוכחה כאפקטיבית ולכן נדרשת המשך פעילות מתואמת ונחושה להגברת הסנקציות בכל האמצעים העומדים לרשות הקהילה הבינלאומית ובהתבסס על המכנה המשותף המובן הזה".

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully