וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם בעזה אין חשמל, אז גם בתל אביב"

ינאי ישראלי

5.12.2007 / 5:20

פעילי שמאל תלו הלילה אלפי כרזות על הדלתות בת"א, ירושלים וחיפה, והודיעו על הפסקת חשמל צפויה, "בגלל הפגיעה באזרחים פלסטינים"

יח"צ - חד פעמי

עשרות פעילי שמאל השתתפו במחאה נגד ניתוק החשמל לעזה. למעלה מ-10,000 כרזות נתלו הלילה על דלתות בתל אביב ירושלים וחיפה, והודיעו על הפסקת חשמל צפויה. "בגלל הפגיעה באזרחים פלסטינים".

אלפי תושבי תל אביב, ירושלים וחיפה התעוררו הבוקר כשעל דלת הכניסה לביתם דבוקה כרזה ורודה בנוסח חברת החשמל, המתריעה על ניתוק צפוי בזרם החשמל. בפעולה הלילית, שבמסגרתה נתלו למעלה מ-10,000 כרזות ומדבקות מסוג זה, השתתפו עשרות פעילי שמאל, ויזמה אותה "החזית לשחרור עזה", קואליציה של ארגונים המוחים כנגד הכיבוש, ובפרט כנגד החלטת הממשלה לנתק את אספקת החשמל לרצועה.

"המטרה: ליצור אמפתיה"

על פי הכרזה, ניתוק החשמל צפוי להתרחש בשבוע הבא."הפסקת החשמל היא צעד של אין ברירה", נכתב בכרזה, "ואנחנו נאלצים לנקוט בו בגלל שבעירכם שוכנות מפקדותיו של צבא הפוגע באזרחים בגדה המערבית וברצועת עזה, ומבצע פשעי מלחמה". עוד נטען, כי "מטעמים הומניאטרים הפסקות החשמל לא יהיו מוחלטות, ונותיר לכם את שיקול הדעת: האם להפנות את זרם החשמל שיוקצב לכם לבתי החולים, למערכת המים, לביוב או לבתים פרטים".

אחד מפעילי השמאל שהשתתפו בתליית הכרזות סיפר לוואלה! חדשות, כי היוזמה נועדה ליצור אמפתיה של אזרחים בתל אביב למצבם של האזרחים ברצועת עזה, ולפגיעה הצפויה בהם בעקבות ניתוק החשמל. לדבריו, "אנשים בתל אביב לא לגמרי מודעים להשלכות ההומניטריות של צעד כזה, למצב של אנשים שחיים בלי חשמל, שחיים בלי יכולת לספק את הצרכים הכי בסיסיים שלהם". הוא הוסיף, כי הוא מקווה שתליית הכרזות תגדיל את המודעות לנושא.

(צילום: יוסי יעקב)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully